جمعه 7 ارديبهشت 1403 | Friday 26 April 2024

«فرج اله کمالی»، شاعر محلی سرا و پرآوازه برازجانی که نه تنها در دشتستان که شهرتش در استان بوشهر و منطقه، زبانزد بود، دقایقی پیش دار فانی را وداع گفت...

به گزارش دیارجنوب، «فرج اله کمالی»، شاعر محلی سرا و پرآوازه برازجانی که نه تنها در دشتستان که شهرتش در استان بوشهر و منطقه، زبانزد بود، دقایقی پیش دار فانی را وداع گفت.
کمالی، متولد 1328 خورشیدی در شهر برازجان بود. وی تا پنجم دبیرستان در رشته طبیعی در برازجان تحصیل کرد و ششم دبیرستان را در دبیرستان سعادت بوشهر ادامه داد و همان جا دیپلم طبیعی گرفت و در سال 1350 در رشته زیست شناسی از دانشگاه اصفهان فارغ التحصیل شد.

faraj kamali 1پس از طی دوران سربازی با عنوان کارشناسی مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی در شیراز و بوشهر و برازجان در استخدام وزارت بهداری بود. تسلط فرج اله کمالی به سرودن اشعار محلی، نام او را پرآوازه کرده بود به نوعی که یکی از نام آورترین شاهران محلی سرای استان بوشهر محسوب می شود.
دو شعر معروف «دشتسون (دشتستان)» و غزل زیبا و عاشقانه ی «قمرو» وی، همیشه وردِ زبان مردم برازجان و دشتستان است. وی به دلیل برخی فشارها، در سال های اخیر کم کارتر و حضورش در اجتماعات کم رنگ تر شده بود و ظهر امروز ـ جمعه 19 اردیبهشت ماه 1399 ـ پس از طی یک دوره طولانی بیماری، درگذشت./فکرشهر

پایگاه خبری دیارجنوب، این فقدان را به خانواده مرحوم و همه اهالی دشتستان، تسلیت می گوید.

faraj kamali 1

 

 

 

استان بوشهر

Template Design:Dima Group