جمعه 7 ارديبهشت 1403 | Friday 26 April 2024

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان بوشهر با اشاره به آغاز برداشت گندم در اراضی کشاورزی استان گفت: تاکنون ۶۵۰ تن از گندم برداشتی تحویل مراکز شش گانه خرید شده است و پیش‌بینی می‌شود ۱۰۸ هزارتن گندم از کشاورزان استان بوشهر خریداری شود.

به گزارش دیارجنوب، محمد هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر با اشاره به آغاز برداشت گندم در استان بوشهر اظهار داشت: با آغاز برداشت گندم مراکز خرید تضمینی در شش منطقه گندم کشاورزان را تحویل می‌گیرند.
وی، با بیان اینکه شش مرکز برای تحویل گندم از کشاورزان استان بوشهر تعیین شده است گفت: علاوه بر کارخانه‌های تولید آرد در دشتستان و دشتی، سیلوی برازجان و انبارهای چغادک برای تحویل گندم کشاورزان تعیین شده است.
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان بوشهراز تحویل 650 تن گندم به مراکز خرید خبر داد و بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان فصل برداشت 108 هزار تن گندم از کشاورزان استان بوشهر خریداری شود.
هاشمی، به برنامه مقابله با ویروس کرونا پرداخت و با بیان اینکه بخش عمده‌ای از کمباین‌هایی که در برداشت گندم استان بوشهر مشارکت هستند غیربومی است افزود: در راستای مقابله با ویروس کرونا تمامی کامیون‌داران، کمباین‌داران به صورت مستمر تب‌سنجی و تجهیزات آنان ضدعفونی می‌شود.
وی با بیان اینکه کامیون‌های حامل گندم، پیش از ورود به مراکز خرید ضدعفونی می‌شوند تاکید کرد: رانندگان حمل گندم برداشتی برای تحویل به مراکز خرید شش گانه ملزم به استفاده از ماسک و دستکش هستند.
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان بوشهر با بیان اینکه همه دست اندرکاران خرید گندم از تجهیزات و مواد بهداشتی به صورت دائم استفاده می‌کنند افزود: پرداخت خرید گندم از کشاورزان به صورت سامانه الکترونیکی از طریق بانک کشاورزی انجام می‌شود و مبلغ خرید گندم طی 24 ساعت به حساب گندم‌کاران واریز می‌شود.
بیشتر بخوانید
هاشمی، قیمت تضمینی خرید گندم به ازای هر کیلوگرم را 25 هزار ریال اعلام کرد و گفت: سال قبل 16 هزار 651 محموله به وزن بیش از 143 هزار تن گندم از کشاورزان خریداری و تحویل مراکز خرید شد.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group