جمعه 7 ارديبهشت 1403 | Friday 26 April 2024

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر از پیش‌بینی برداشت 110 هزار تن گندم در سال جاری از مزارع استان بوشهر خبر داد.

به گزارش دیارجنوب، سعید زرین‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان دیر، اظهار داشت: امروز عملیات طرح ملی برداشت گندم کشور از استان بوشهر شروع شد و با توجه به شیوع بیماری کرونا، نشان دهنده این است که روند تولید و برداشت گندم با رعایت نکات بهداشتی انجام می‌شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر افزود: تولید گندم نقش استراتژی و راهبردی در تأمین امنیت غذایی کشور دارد و در استان بوشهر شاهد روند رو به رشد تولید این محصول هستیم.
وی با اشاره به نزول بارش‌های خوب در سال جاری، ادامه داد: متوسط تولید گندم در استان بوشهر در سال‌های گذشته بین 40 تا 45 هزار تن بوده است که سال گذشته برای اولین بار در تاریخ کشاورزی استان 163 هزار تن گندم تولید و برداشت شد.
زرین‌فر از پیش‌بینی برداشت 110 هزار تن گندم در سال جاری از مزارع استان بوشهر خبر داد و گفت: طبق فرم‌های ثبت‌شده قبلی بیشترین برداشت استان بوشهر در یک سال، 100 هزار تن بوده است.
وی یادآور شد: از کشاورزان که با نگاه ایثارگرانه فعالیت می‌کنند و همچنین سازمان جهاد کشاورزی که با برنامه و نظارت در مراحل مختلف تولید گندم ایفای نقش کرده است، تشکر می‌کنم.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group