شنبه 8 ارديبهشت 1403 | Saturday 27 April 2024

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهرگفت: علاوه بر افزایش ناپایداری‌های جوی به تلاطم دریا و گرمای هوا در بوشهر افزوده می‌شود.

به گزارش دیارجنوب، پیام مساعدی روز چهارشنبه درگفت و گو با ایرنا افزود: برررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که امروز و فردا احتمال وقوع رگبارهای پراکنده باران، رعد وبرق و تندبادهای لحظه‌ای دور از انتظار نیست.
وی بیان کرد: همچنین از امروز نیز دمای هوا به طور محسوسی افزایش می‌یابد.
مساعدی ادامه داد: توصیه می‌شود فردا از تردد شناورهای کوچک و مسافری در سواحل شمالی و مرکزی استان خودداری شود.
وی اظهار داشت: در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر صاف تا قسمتی ابری و از بعد از ظهر به تدریج با افزایش ابر پیش‌بینی و از امشب در برخی مناطق شمالی و مرکزی استان وزش باد، رگبار پراکنده باران و رعدو برق و گاهی گرد و خاک، و فردا در برخی نقاط مه رقیق رخ می‌دهد.
مساعدی عنوان کرد: جهت وزش باد نیز امروز بیشتر شرقی تا جنوب شرقی با سرعت ۱۰ تا ۳۲ کیلومتر در ساعت و از شب در سواحل شمالی و مرکزی با سرعت ۱۲ تا ۳۶ گاهی بیش از ۴۸ کیلومتر در ساعت خواهد بود.
وی ادامه داد: در ۲۴ ساعت آینده ارتفاع موج دریا ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر و از شب در سواحل شمالی و مرکزی به تدریج ۶۰ تا ۱۲۰ و دور از ساحل گاهی ۱۵۰ سانتیمتر پیش بینی شده است.
مساعدی افزود: فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ساعت ۰۳:۳۰ بامداد، جزر اول ساعت ۰۵:۵۵، مد دوم ساعت ۱۳:۵۴ و جزر دوم دریا ساعت ۲۲:۲۳ خواهد بود.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group