جمعه 7 ارديبهشت 1403 | Friday 26 April 2024

سخنرانی رهبر انقلاب به مناسبت عید مبعثسخنرانی رهبر معظم انقلاب به مناسبت فرارسیدن سال نو و عید مبعث پیامبر اعظم(ص) لحظاتی پیش آغاز شد.

به گزارش دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای، رهبر انقلاب اسلامی روز یکشنبه به مناسبت فرارسیدن سال نو و عید مبعث پیامبر اعظم (ص) به طور زنده و مستقیم با مردم سخن گفتند.

سخنرانی نوروزی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از شبکه‌های صدا و سیمای ملی، سایت و اینستاگرام و توییتر KHAMENEI.IR به صورت زنده هم اکنون در حال پخش است.

گزیده بیانات حضرت آیت الله خامنه‌ای در این سخنرانی که بصورت زنده و مستقیم با ملت شریف ایران سخن می‌گویند به این شرح است :

-ما هر سال مراسم اول سال را در زیر سایه حریم حضرت رضا(ع) برگزار می کردیم در خدمت مردم مشهد و زوار. نوروز با این دیدار مزین می شد که امسال محرومیم. بهتر این است که هرجا هستیم از راه دور صلوات مخصوصه را عرض کنیم.

-اهمیت مبعث را باید بدانیم. مبعث واقعه ای است که خداوند از پیغمبران دیگر نسبت به آن تعهد گرفته است.خداوند از پیامبران خواسته به پیامبر اسلام ایمان بیاورند و او را یاری کرده و به پیروان خود معرفی کنند.

-بعثت محتوای عظیمی دارد. بعثت حقایقی را برای بشریت روشن کرد. اگر بشر به این حقایق ایمان بیاورد، حیات طیبه یعنی زندگی شیرین و مطلوب هم در دنیا و هم آخرت به آنها می رسد.

-منظومه ارزشی اسلام یکی از حقایق بعثت است. مردم موظف هستند خود را به این ارزش ها نزدیک کنند. این ارزش ها شامل خلقیات فردی تا مفاهیم عمومی و زندگی ساز مثل آزادی، کرامت و عدالت می‌شود.

rahbar

-برخی به غلط تصور می کنند عدالت و آزادی از غرب آمده است. غرب سه چهار قرن است که با این مفاهیم آشنا شده در حالیکه هزار سال قبل از آن، اسلام این مفاهیم را بیان کرده است.

- غرب از آزادی و عدالت صحبت کرد، اما هیچ وقت به آزادی و عدالت عمل نکرد، اما این مفاهیم توسط پیامبر اسلام اجرایی شد.

-احکام فردی و اجتماعی اسلام منطبق بر ارزش‌های اسلامی است. این ها مجموعه است که در بعثت به مردم هدیه داده شد. اگر بخواهیم این ارزش ها محقق شود، به قدرت سیاسی نیاز دارد. اگر قدرت سیاسی نباشد، قلدرها و تنبل ها زیر بار نمی روند.

-پیامبر (ص) قبل از هجرت به مدینه، از مردم این شهر بیعت گرفت و اولین کار پیامبر(ص) در مدینه، تشکیل حکومت بود.

-پیامبران دشمنان زیادی دارند و وقتی حکومت تشکیل می دهند، دشمن خارجی هم اضافه می شود، مخالفان عدالت و آزادی دشمن پیامبر می شوند.

مراسم سخنرانی نوروزی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای که هر سال در روز اول سال نو و در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شد، به علت توصیه‌های بهداشتی برای جلوگیری از گسترش کرونا امسال در مشهد مقدس برگزار نشد.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group