جمعه 7 ارديبهشت 1403 | Friday 26 April 2024

رییس اتاق اصناف دشتستان از ادامه تعطیلی اصناف این شهرستان خبر داد.

به گزارش دیارجنوب رییس اتاق اصناف دشتستان در خصوص این خبر اظهار داشت: پيشگيری مقدم بر درمان است و سلامت عمومی در گرو مشاركت همگانی است.

اتاق اصناف شهرستان دشتستان، اتحاديه هاي صنفی و كسبه و بازاريان طبق مصوبه جلسه پدافند غير عامل و شورای سلامت در راستای پيشگيری از شيوع بيماری کووید -۱۹ (کرونا) و ضرورت حفظ سلامت شهروندان، همچنين كنترل چرخه ی انتقال ويروس در يك اقدام تحسين برانگيز اقدام به تعطيلی بازار نمودند.
هر چند چشم اميد اصناف به روزهای پايانی سال بوده و با مشكلات عديده ای دست به گريبانند ولي مصالح و منافع عمومی را به منافع شخصی ترجيح داده و مسئوليت اجتماعي خود را به منصه ظهور گذاشتند.
پس از تصميمات اخير در سطح كلان، اصناف شهرستان كه در دو هفته اخير با رفتار مثال زدنی در سطح كشور بعنوان نماد و الگو مطرح بودند، اين تهديد را تبديل به فرصت نموده و از كادر درمانی و بهداشتی و شهروندان حمايت كردند، لذا انتظار داریم همچنان به روند فوق ادامه دهند.
لذا با اميد و خوشبينی به آينده مینگریم و هرگز نبايد به خستگی و يأس اعتقاد داشته باشیم، بخصوص زمانی كه سلامت شهروندان به يك ويروس نوپديد بستگی دارد، پس دست در دست هم با همدلی، همكاری و هماهنگی سلامت عمومی جامعه خود را تضمين ميكنيم.
و کلام آخر ما اصناف دشتستان در این مرحله تاریخی و خطير از نگاه جامعه خود قرار داريم كه مي توانيم با كنترل بحران با تعطيل نمودن بازار از خود و آحاد جامعه محافظت كنيم و در اين خصوص مسئوليت اجتماعی تك تك ما ايجاب ميكند از خودمان و شهروندانمان در برابر اين بيماری دفاع كنيم.

در این زمینه، همچنین مرتضی رحمانی‌فرد، مشاور و رییس دفتر نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی ضمن تقدیر و تشکر از اصناف، کسبه و بازاریان دشتستان گفت: در تلاش هستیم تا از کسبه و بازاریانی که بدلیل انتشار گسترده ویروس کرونا در دشتستان مغازه‌های خود را برای ارتقای سطح سلامت فردی و اجتماعی تعطیل کرده‌اند، با ارائه‌ی بسته‌های اقتصادي دولتي حمایت کنیم.
رحمانی‌فرد اظهار امیدواری کرد که با همبستگی و همدلی بین مردم و مسئولین و همچنین رعایت دقیق نکات بهداشتی و توصیه‌های سلامت‌محور دکتر کشمیری و همکاران ایشان در کادر درمان و پزشکی، شاهد کاهش چشمگیر شیوع بیماری کرونا در استان باشیم.

اتاق اصناف و اتحاديه های صنفی شهرستان دشتستان

استان بوشهر

Template Design:Dima Group