جمعه 7 ارديبهشت 1403 | Friday 26 April 2024

از لحظاتی پیش با باز شدن شعب رأی به روی مردم انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان بوشهر همزمان با سراسر کشور آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، تنور داغ انتخابات به روز سرنوشت ساز خود رسید و از لحظاتی پیش با باز شدن شعب رأی به روی مردم انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان بوشهر همزمان با سراسر کشور آغاز شد.

بر اساس آخرین آمار ارائه شده در استان بوشهر 66 کاندیدا برای تصاحب 4 کرسی در مجلس شورای اسلامی در این رقابت حضور دارند که بیشترین تعداد کاندیدا مربوط به حوزه انتخابیه بوشهر، گناوه و دیلم با تعداد 23 نفر است و در حوزه دشتستان 15 داوطلب، حوزه انتخابیه دشتی و تنگستان 14 نفر و در حوزه انتخابیه دیر، کنگان، جم و عسلویه 14 نفر با هم رقابت می‌کنند.

خسرو دهقانی تعداد واجدین شرایط اخذ رای در استان بوشهر را ۷۸۳ هزار و ۳۳۳ نفر عنوان کرد و اظهار داشت: از این تعداد ۴۲۰ هزار و ۳۶۳ نفر معادل ۵۴ درصد مرد و ۳۶۲ هزار و ۹۷۰ نفر معادل ۴۶ درصد زن هستند.

دبیر ستاد انتخابات استان بوشهر افزود: در حوزه بوشهر، گناوه و دیلم تعداد واجدین شرایط، ۲۹۴ هزار و ۲۷۳ هزار نفر هستند که شامل ۲۰۳ هزار و ۲۲۷ نفر در شهرستان بوشهر، ۶۷ هزار و ۹۳۲ نفر در شهرستان گناوه و ۲۳ هزار و ۱۱۴ نفر در شهرستان دیلم هستند.

مدیر کل سیاسی، انتخابات و تقسمات کشوری استانداری بوشهر گفت: تعداد واجدین شرایط رای در شهرستان دشتستان بیش از ۱۶۹ هزار و ۳۲۲ نفر است.

وی اضافه کرد: واجدین شرایط حوزه دشتی و تنگستان نیز ۱۰۷ هزار و ۸۷۱ نفر هستند که شامل ۵۷ هزار و ۲۵۵ نفر در دشتی و ۵۰ هزار و ۶۱۶ نفر در شهرستان تنگستان هستند.

مدیرکل دفتر سیاسی و انتخابات استانداری بوشهر گفت: واجدین شرایط حوزه کنگان، دیر، جم و عسلویه نیز ۲۱۱ هزار و ۸۶۷ نفر هستند که شامل ۷۵ هزار و ۵۱۷ نفر در شهرستان کنگان، ۳۸ هزار و ۸۳۵ نفر شهرستان دیر، ۴۴ هزار و ۸۴۱ نفر شهرستان جم و ۵۲ هزار و ۶۷۴ نفر در شهرستان عسلویه هستند.

وی اضافه کرد: در حوزه بوشهر، گناوه و دیلم ۶۹ درصد واجدین شرایط مربوط به شهرستان بوشهر، ۲۳ درصد مربوط به شهرستان گناوه و ۸ درصد نیز مربوط به شهرستان دیلم است.

دهقانی بیان کرد: در حوزه دشتی و تنگستان نیز ۵۳ درصد واجدین شرایط مربوط به شهرستان دشتی و ۴۷ درصد مربوط به شهرستان تنگستان است.

وی ابراز داشت: در حوزه کنگان، دیر، جم و عسلویه نیز ۳۵درصد واجدین شرایط مربوط به شهرستان کنگان، ۱۹ درصد مربوط به شهرستان دیر، ۲۱ درصد مربوط به شهرستان جم و ۲۵ درصد مربوط به شهرستان عسلویه هستند.

دهقانی یادآور شد: تعداد واجدین شرایط رای اولی استان نیز ۳۷ هزار و ۶۵۹ نفر هستند که از این تعداد، ۱۹ هزار و ۲۹۰ نفر مرد و ۱۸ هزار و ۳۶۹ نفر زن هستند.

همچنین اسماعیل کاظمی مدیرکل روابط عمومی استانداری بوشهر گفته، تعداد 15 هزار نفر در امر برگزاری انتخابات مجلس در استان بوشهر همکاری می‌کنند که تعداد ناظران سه هزار و 200 نفر، اعضای شعب چهار هزار و 110 نفر و بازرسان، محافظان شعب و دیگر دست اندرکاران افزون بر هفت هزار و 500 نفر است.

وی، تعداد شعب اخذ رای را 720 شعبه ذکر کرد و بیان کرد: از این تعداد شعب 501 شعبه ثابت و 219 شعبه سیار در چهار حوزه انتخابیه استان بوشهر تعیین شده است.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group