جمعه 7 ارديبهشت 1403 | Friday 26 April 2024

وزیر آموزش و پرورش درباره آخرین وضعیت استخدام آموزشیاران نهضت و مربیان پیش دبستانی توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش دیارجنوب، محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه مراسم افتتاح مدرسه مولود اسلامیه و در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه این مدرسه به همت دو جوان متعهد ساخته شد، بیان کرد: کار مدرسه سازی جزو با ارزش‌ترین کارهاست و مشارکت دلسوزان و همراهان را می‌طلبیم.
او ادامه داد: این کار از یک سو مدارس مورد نیاز ما را تامین می‌کند و از سویی دیگر فرهنگ مسئولیت پذیری را ترویج می‌کند که جامعه به آن نیازمند است.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه رشد جمعیت در کشور ۱/۸ درصد است، گفت: رشد جمعیت دانش آموزی ۱/۹ درصد است و این یعنی همواره به مدرسه نیاز داریم.
حاجی‌میرزایی بیان کرد: تامین فضای آموزشی در تهران و همه کلانشهر‌ها نیازمند اهتمام ویژه هستن و دولت و خیرین محترم وارد عمل شدند که بر این اساس مهر ماه امسال ۱۰ هزار پروژه و در ماه جاری بیش از چهار هزار و ۷۰۰ کلاس درس افتتاح شد.
وزیر آموزش و پرورش درباره وضعیت پرداخت معوقات فرهنگیان بیان کرد: همه تلاش این است تا قبل از پایان سال حقوق فرهنگیان پرداخت شود، البته همکاران فرهنگی حقوق را هر ماه دریافت کردند، اما بخشی از همکاران ما اضافه تدریس داشتند و ساعاتی را اضافه تدریس گرفتند که حقوق آن پرداخت نشده است. از سازمان برنامه قول گرفتیم تا تمهیداتی برای پرداخت برخی از این پرداخت‌ها داشته باشیم.
وی ادامه داد: سعی داریم معلمان خرید خدمات آموزشی در اولویت قرار گیرند و بخشی از مطالبات را دریافت کنند.
وزیر آموزش و پرورش درباره جواب متفی شورای نگهبان به استفساریه درباره استخدام آموزشیاران نهضت و مربیان پیش دبستانی، بیان کرد: برای آموزشیاران مشکل جدی وجود ندارد؛ زیرا آزمون می‌گیریم و بخش عمده آن‌ها می‌توانند شرکت کنند و بعد از قبولی و طی کردن دوره یکساله پذیرفته شوند.
وی با اشاره به اینکه در هفته‌های آینده آزمون این گروه برگزار می‌شود، گفت: به تازگی پرونده‌ها تکمیل شده و زمان بندی برای آزمون داریم.
وزیر آموزش و پرورش درباره وضعیت مربیان پیش دبستانی بیان کرد: همه گروه‌های قبل از سال ۹۱ استخدام می‌شوند، اما قانون به ما اجازه استخدام گروه‌های بعد از سال ۹۱ و کسانی که حقوق از آموزش و پرورش نگرفتند را نداده است. به آن‌ها پیشنهاد می‌کنم از طریق مسیر قانونی آزمون استخدامی وارد عمل شوند.
وزیر آموزش و پرورش درباره رفع مشکل شرکت داوطلبان خارج از کشور در آزمون سراسری با توجه به محدودیت حوزه‌های امتحانی کنکور گفت: سازمان سنجش استاندارد‌های های خودش را دارد، اما سعی می‌کنیم شرایط مناسب را برای داوطلبان فراهم کنیم.
حاجی‌میرزایی درباره تغییر سقف سنی دانشگاه فرهنگیان، بیان کرد: شرایط سنی را تغییر نداده‌ایم، اما انتظار دارند که سقف سنی را بالا ببریم که در این مورد منع قانونی داریم./ باشگاه خبرنگاران جوان

استان بوشهر

Template Design:Dima Group