شنبه 8 ارديبهشت 1403 | Saturday 27 April 2024

رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر گفت: بیش از 37 هزار رای اولی دریازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان بوشهر شرکت خواهند کرد.

به گزارش دیارجنوب، معاون سیاسی استاندار در خصوص برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: در 2 اسفند ماه 720 شعبه اخذ رای که شامل 501 شعبه اخذ رای ثابت و 219 شعبه سیار اخذ رای، در سراسر استان در نظر گرفته شده است.
وی در ادامه افزود: تعداد کاندیداها در مجموع 196 نفر بوده و در حوزه اصلی انتخابات شامل 178 نفر مَرد و 18 نفر زن است.

neshste entekhabat resane 1

مجید خورشیدی افزود: در تعداد کاندیداها نسبت به دوره های قبل، 2درصد کاهش در ثبت نام بانوان را شاهد بوده ایم که امید داریم در دوره های بعدی آمار قابل توجهی انجام گیرد.

رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر بیان داشت: از زمان ثبت نام تا امروز 8 نفر انصراف داده که فضای رقابت با 184 نفر ادامه خواهد داشت.
وی در خصوص نتیجه نهایی تایید صلاحیت ها تصریح کرد: از مجموع عملکرد هیات های اجرایی، هیات نظارت استناد، هیات نظارت مرکزی و شورای نگهبان، لیست نهایی کاندیدا ۱۰۱ نفر تایید صلاحیت شده است که از این تعداد 36 نفر در حوزه بوشهر گناوه دیلم، 23 نفر در حوزه دشتستان، 22 نفر در حوزه دشتی و تنگستان و21 نفر در حوزه کنگان دیر جم و عسلویه تایید صلاحیت نهایی شده اند.

رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر در ادامه افزود: به همین نسبت نیز در حوزه بوشهر گناوه و دیلم در رد صلاحیت نهایی 24 نفر بوده که در حوزه دشتستان 23 نفر، در حوزه دشتی و تنگستان 14 نفر،در حوزه کنگان دیر جم و عسلویه 21 نفر رد صلاحیت نهایی شدند.
وی در خصوص تفاوت برگزاری انتخابات در این دوره و دوره های قبل بیان کرد: در طی هفته های اخیر قانونی در مجلس شورای اسلامی قانونی به نام شفافیت به تصویب رسید و با تایید شورای نگهبان رسید و از طریق رییس جمهور ابلاغ شد که این قانون تفاوت های اساسی را در نحوه تبلیغات داوطلبان بوجود آورده است.

مجید خورشیدی افزود: کاندیداها می توانند در ساعت 8 صبح فردا 24 بهمن به مدت یک هفته تا 8 صبح روز پنج شنبه 1 اسفند ماه تبلیغات خود را ارائه دهند و در ساعت مقرر در روز جمعه 2 اسفند انتخابات را شروع خواهیم کرد.

معاون سیاسی استاندار افزود: در شعب اخذ رای، تمهیداتی به جهت نظارت بر نحوه انتخابات از طریق رسانه انجام خواهد شد.
وی در خصوص جمعیت واجدین شرایط رای افزود: در یازدهمین دوره انتخابات در مجموع 783 هزار و 333 نفر در استان بوشهر حق رای را خواهند داشت که از این تعداد 420 هزار نفر مَرد و 363 هزار نفر زن هستند.

مجید خورشیدی در خصوص آمار رای اولی ها گفت: 37,659 نفر شامل دختر و پسر در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی واحد شرایط رای هستند.

رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر درخصوص آمار واجدین شرایط رای دادن در حوزه شهرستان ها بیان داشت: در حوزه انتخاباتی بوشهر، گناوه و دیلم تعداد 294 هزار نفر،در حوزه دشتستان 169 هزار نفر، در حوزه دشتی و تنگستان 108 هزار نفر و در حوزه کنگان، دیر، جم و عسلویه تعداد 212 هزار نفر حائزین حق رای خواهند بود.

مجید خورشیدی افزود: در بحث تعداد تعرفه های اخذ رای، به تعداد بیش از آماری که ذکر شد ، یعنی 783 هزار نفر تعرفه به استان منتقل شده و در حوزه های مختلف وجود دارد.
وی درباره الکترونیکی برگزار کردن انتخابات افزود: امیدوار بودیم این دوره از انتخابات به صورت تمام الکترونیک در استان بوشهر برگزار شود و همه زیرساخت‌های مورد نیاز هم وجود داشت و وزارت کشور نیز آمادگی خود را برای برگزاری انتخابات تمام الکترونیک در حوزه‌های انتخابیه دارای یک نماینده را اعلام کرده بود اما بنا به معذوریت‌هایی شورای نگهبان تائید نکرد.

خورشیدی ادامه داد: در شعبه‌های رای‌گیری استان و کشور احراز هویت به‌صورت تمام الکترونیکی خواهد بود.
وی گفت: شهروندان با ارائه شناسنامه و کد ملی ابتدا احراز هویت الترونیکی آنان انجام و بعد از آنها رای‌گیری می‌شود.

neshste entekhabat resane 1

neshste entekhabat resane 1neshste entekhabat resane 1neshste entekhabat resane 1neshste entekhabat resane 1

استان بوشهر

Template Design:Dima Group