جمعه 7 ارديبهشت 1403 | Friday 26 April 2024

فرماندار دشتستان گفت: معرفی ظرفیت‌های تاریخی و فرهنگی شهرستان در جذب مسافران نوروزی مؤثر است.

ندا قاسمیان پور-به گزارش دیارجنوب، فرماندار دشتستان در همایش دهیاران و شوراها روز یکشنبه 13 بهمن به مناسبت دهه مبارک فجر با اشاره به اقدامات دولت در توسعه عمران روستایی اظهار داشت: از مردادماه سال ۹۶ یک ماه قبل از استقرار دولت دوازدهم تا آذرماه سال جاری مبلغ ۱۰۳ میلیارد تومان از طرف دولت به‌حساب دهیاری‌های شهرستان واریزشده است.
فتح اله نوروزی اضافه کرد: دولت این مبلغ را واریز نموده تا دهیاران به‌عنوان نماینده مردم و مدیر اجرایی روستاها خدماتی را به مردم ارائه دهند.

hamayesh dehyaran shoraha 1
فرماندار دشتستان با اشاره به اینکه شوراها از افتخارات نظام جمهوری اسلامی و بر خواسته از رأی‌ها و دیدگاه‌های مردم هستند بیان کرد: شوراها و دهیاری‌ها از دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند.
وی تصریح کرد: اگر به دنبال کسب موفقیت و توسعه روستاها، بخش‌ها و شهرستان هستیم باید با همدیگر همدلی، انسجام، وحدت و هماهنگی داشته باشیم.
فتح اله نوروزی با اشاره به اینکه شهرستان دشتستان دارای دو بال است، بیان داشت: اولین بال رسانه‌ها و دیگری شوراهای اسلامی شهر و روستا هستند که با حضور، همراهی و هم‌افزایی خود می‌توانند به‌عنوان معتمد روستایی نقش‌آفرینی کنند.
وی در ادامه اضافه کرد: با همراهی و همکاری همدیگر می‌توان مسیر را کامل‌تر و با ایجاد اعتماد عمومی نسبت به حوزه حاکمیتی و حوزه شورا اقداماتی را به نحو مطلوب و مؤثر انجام دهیم.
فتح اله نوروزی توفیقات شوراها را برشمرد و عنوان کرد: همدلی و همراهی با همدیگر، پذیرش تفکر جمعی، توجه داشتن به قانون و داشتن برنامه و چشم‌انداز مناسب در حوزه روستایی ازجمله توفیقات شوراها هستند.
وی بابیان اینکه دهیاران به‌عنوان بازوان اجرایی مدیران هستند بیان کرد: شما می‌توانید به‌عنوان نهاد مردمی و محلی با سیاست‌گذاری، مدیریت و اجرای برنامه‌های مختلف در توسعه روستایی نقش‌آفرینی کنید.
فرماندار دشتستان تأکید کرد: دهیاران و اعضای شوراها باید در راستای جلب اعتماد مردم و افزایش مشارکت مردم جهت توسعه و آبادانی روستای خود تلاش نمایند.
وی در ادامه اضافه کرد: ازجمله عواملی که باعث بروز مشکلات می‌شود سلب اعتماد مردم است و در این راستا باید تلاش کرد.
وی در خصوص مسائل فرهنگی در روستاها تأکید کرد: برای حل مسائل فرهنگی، کیفیت زندگی، تقویت دانایی، آگاهی مردم و تقویت مهارت‌آموزی بخصوص مهارت زندگی خانواده‌ها در روستاها باید برنامه‌ریزی دقیق و مثبت داشته و در این راستا تلاش کنیم.
فرماندار دشتستان با اشاره به کسب رتبه اول شهرستان در اشتغال روستایی افزود: در ادامه مسیر باید تقویت روحیه کارآفرینی و مهارت‌آموزی را در فنی حرفه‌ای‌ها دنبال کنیم و جهت تقویت این مسیر گام‌هایی برداریم.
فتح اله نوروزی با توجه به برگزاری انتخابات در دوم اسفندماه سال جاری تصریح کرد: ما به‌عنوان متولیان انتخابات باید تمامی شرایط را برای برگزاری یک انتخابات سالم و مناسب فراهم‌سازیم.
وی در این خصوص به دهیاران تأکید کرد: از امکانات و ظرفیت‌های دهیاری به نفع یا علیه کاندید استفاده نشود و در صورت گزارش این‌گونه موارد شخصاً برخورد خواهم کرد.
فتح اله نوروزی افزود: دهیاران باید در این موضوع نظارت داشته و شرایط را جهت مشارکت حداکثری مردم فراهم سازند و ظرفیت‌ها و امکانات دهیاری‌ها باید در اختیار برگزاری یک انتخابات سالم با هماهنگی بخشداران باشد.
فرماندار دشتستان با اشاره به فرارسیدن ایام نوروز تصریح کرد: در بحث تسهیلات نوروز و خدمات مسافرین نوروزی برنامه‌ریزی‌های لازم را داشته باشید تا بتوانیم ظرفیت‌های روستاهایمان را به‌طور کامل و مفیدتر به مسافران عرضه و معرفی کنیم.
وی در ادامه اضافه کرد: هر مسافر نوروزی با ورودش فرهنگی به شهر آورده و فرهنگی از شهرمان را با خود می‌برد و در نقش یک سفیر می‌تواند برای ما نقش ایفا کند و باید در تقویت این راستا تلاش نمود.
فرماندار دشتستان بابیان اینکه معرفی ظرفیت‌های تاریخی و فرهنگی شهرستان در جذب مسافران نوروزی مؤثر است گفت: در ایام نوروز با انجام امور تبلیغاتی ظرفیت‌های تاریخی و فرهنگی، بوم گردی و اشتغال روستاهایمان را برجسته و معرفی کرده تا بتوانیم از این طریق مسافران را جذب نماییم.
وی تأکید کرد: میراث فرهنگی را پاس بداریم چون نشانه هویت تاریخی ما است.
فتح اله نوروزی بیان داشت: ما باید با همدیگر تعامل، همراهی و همفکری داشته و در راستای ارتقای نام دشتستان بکوشیم.
وی اضافه کرد: با حرکت کردن و همراهی هم در راستای منافع عمومی و برنامه‌ریزی دقیق بکوشیم تا شرایط بهتر از امروز باشد.
فرماندار دشتستان با اشاره به شرایط اقتصادی و تنگناهای پیش رو اظهار داشت: با همدلی، همراهی و هم‌افزایی و با رعایت اولویت‌بندی بخش اعظمی از کارها انجام گرفت و در دهه فجر سال جاری افتتاح ۲۵۱ پروژه بااعتبار ۳۳۰ میلیارد تومان را خواهیم داشت.
وی برخی از پروژه‌ها و عملیات اجرایی را برشمرد و عنوان کرد: در حوزه بهداشت و درمان بااعتبار ۱۵/۵ میلیارد تومان، آغاز عملیات بهسازی محور سعدآباد_آب پخش، توسعه عمران روستایی با ۳۸۰ هزار مترمربع را خواهیم داشت.
فرماندار دشتستان در پایان گفت: مطالب و مسائلی از سوی دهیاران و شوراها مطرح شد که مدیران پاسخگوی این موارد بودند و از مدیران انتظار می‌رود که جهت پیگیری هرچه بیشتر این مسائل و حاصل نتیجه این امر کوشا باشند.

hamayesh dehyaran shoraha 1hamayesh dehyaran shoraha 1hamayesh dehyaran shoraha 1hamayesh dehyaran shoraha 1hamayesh dehyaran shoraha 1hamayesh dehyaran shoraha 1hamayesh dehyaran shoraha 1hamayesh dehyaran shoraha 1hamayesh dehyaran shoraha 1hamayesh dehyaran shoraha 1hamayesh dehyaran shoraha 1hamayesh dehyaran shoraha 1hamayesh dehyaran shoraha 1hamayesh dehyaran shoraha 1hamayesh dehyaran shoraha 1hamayesh dehyaran shoraha 1

hamayesh dehyaran shoraha 1

hamayesh dehyaran shoraha 1

استان بوشهر

Template Design:Dima Group