جمعه 7 ارديبهشت 1403 | Friday 26 April 2024

استاندار بوشهر گفت: با وجود مشکلات و تنگناهای مالی، در ۲ سال اخیر ۳۷۰ میلیارد تومان در بخش آب و فاضلاب این استان هزینه شد.

عبدالکریم گراوند روز شنبه در بازدید از پروژه‌های فاضلاب بوشهر افزود: از این میزان ۳۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای حل مشکلات آب در استان بوشهر اختصاص یافت و افزون براین ۵۰ میلیارد تومان نیز از اعتبارات شرکت آب و فاضلاب کشور جذب شده‌است.

وی بیان کرد: با وجود مشکل فاضلاب شهر بوشهر، به همت مدیران استانی، ساماندهی فاضلاب بافت قدیم برنامه‌ریزی شده و هم اکنون این پروژه به خوبی در حال کار است و با توجه به حجم کارهای انجام شده در مورد پروژه فاضلاب بافت قدیم بوشهر، این پروژه مهم تا پایان امسال تکمیل خواهد شد.

استاندار بوشهر اظهار داشت: ایستگاه فاضلاب شهر بوشهر با سرعت خوبی در حال بهسازی است و تلاش می‌شود منابع مالی برای تکمیل بهسازی این ایستگاه انجام شود.

گراوند تاکید کرد: با برنامه ریزی صورت گرفته در حوزه آب و همت شرکت آب و فاضلاب شهری بوشهر، کارهای اساسی و اصولی در این بخش صورت گرفته‌است.

وی از همکاری شرکت آب و فاضلاب کشور و پنج استان معین که برای حل مشکلات آب استان بوشهر اقدام کردند، قدردانی کرد.

استاندار بوشهر گفت: تنها مرکز استان کشور که آب نوبت بندی شده داشت بوشهر بود که با همت مدیران استان این مشکل برطرف شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب بوشهر گفت: بافت تاریخی بوشهر به دلیل نوع بافت و سختی کار در این منطقه فاقد هرگونه شبکه فاضلاب بود که با همت مسئولان استان و این شرکت تلاش شد این پروژه در این منطقه اجرا شود.

عبدالحمید حمزه‌پور افزود: از محل اعتبارات سفر دوم رئیس جمهوری به استان بوشهر ۱۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه به تصویب رسید که سال گذشته ۹۰ میلیارد تومان تخصیص و بزودی ۴۰ میلیارد تومان دیگر نیز امسال به این پروژه تزریق می‌شود.

وی ادامه داد: طول پروژه فاضلاب بافت قدیم بوشهر ۳۵ کیلومتر شبکه و ۲ ایستگاه پمپاژ است که با اجرای این شبکه ۲۰ هزار نفر در این بافت زپوشش فاضلاب شبکه دفع قرار می‌گیرند.

حمزه‌پور گفت: این پروژه ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با توجه به اجرای پروژه انتظار می‌رود تا پایان سال جاری مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وی ادامه داد: در زمان حاضر ۸۰ درصد جمعیت شهر بوشهر و ۷۰ درصد جمعیت شهرهای گناوه و دیلم زیر پوشش شبکه دفع فاضلاب شهری قرار دارند.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group