شنبه 8 ارديبهشت 1403 | Saturday 27 April 2024

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر گفت: از فردا ( دوشنبه ) با وزش بادهای شمالی دمای هوا در این استان به طور محسوسی کاهش می‌یابد.

به گزارش دیارجنوب، پیام مساعدی روز یکشنبه افزود: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که تا اواخر وقت امروز در سطح استان بارش پراکنده باران، گاهی رگبار، رعد و برق و در برخی مناطق مستعد با احتمال ریزش تگرگ همراه است.
وی بیان کرد: از بامداد فردا با شمالی شدن جهت وزش باد سامانه بارشی نیز بتدریج از استان بوشهر خارج خواهد شد.
مساعدی ادامه داد: از ابتدای فعالیت این سامانه بارشی تاکنون گناوه، دیلم، خارگ و برازجان به ترتیب با ۸.۹، ۳.۷، ۳.۴ و ۱.۳ میلی متر باران داشتند.
کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر گفت: فردا تا بامداد سه شنبه به دلیل وزش بادهای شدید شمال غربی خلیج فارس مواج و متلاطم پیش بینی می‌شود.
وی گفت: روز چهارشنبه نیز با ورود سامانه بارشی جدید به استان بوشهر، آسمان این استان ابری همراه با رگبار و رعد و برق و وزش باد پیش بینی می‌شود.
مساعدی اظهار داشت: در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر نیمه ابری تا ابری همراه با وزش باد و بصورت پراکنده بارش باران، گاهی رگبار باران و رعد و برق و در مناطق مستعد با احتمال ریزش تگرگ و در برخی نقاط همراه با مه صبحگاهی پیش بینی شده‌است.
وی گفت: در این مدت جهت وزش باد به طور غالب جنوب شرقی تا جنوبی غربی و فردا شمال غربی با سرعت ۱۴ تا ۳۸ گاهی بیش از ۴۶ کیلومتر در ساعت خواهد بود.
مساعدی بیان کرد: در ۲۴ ساعت آینده ارتفاع موج دریا نیز ۶۰ تا ۱۲۰ و گاهی تا ۱۸۰ سانتیمتر پیش بینی شده‌است.
وی اضافه کرد: فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ساعت ۰۲:۵۲ بامداد، جزر اول ۰۸:۲۱، مد دوم ۱۵:۵۲ و جزر دوم ۲۳:۴۱ خواهد بود./ایرنا

استان بوشهر

Template Design:Dima Group