جمعه 7 ارديبهشت 1403 | Friday 26 April 2024

جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان بوشهر با حضور استاندار و مسئولین مربوطه برگزار شد.

به گزارش دیارجنوب، این جلسه با حضور استاندار، مسئولین و بانک های عامل به منظور تسهیل و رفع موانع تولید استان برگزار شد.
عبدالکریم گراوند در این جلسه اظهار داشت: انتقال کشتی‌های حامل کالاهای اساسی به بندر بوشهر نقش مهمی در رونق این بندر داشته و این مهم در اولویت برنامه‌ها قرار دارد.
وی بیان کرد: برای رونق بنادر و گمرکات استان بوشهر راهکارهای لازم ارائه و عملیاتی شده و در این راستا انتقال کشتی‌های تجاری برای تخلیه محموله‌های کالاهای اساسی کشور به بندر بوشهر مورد توجه قرار گرفته است.kargoroohe ronaghe tolid 1


گراوند ادامه داد تا پایان نیز سال چند کشتی دیگر حامل کالاهای اساسی در بندر بوشهر پهلو خواهند گرفت.
وی با اشاره به پرداختی‌های بانکی برای رونق تولید تصریح کرد: در این زمینه تسهیلات اعتباری بانکی از محل ردیف‌ها و تبصره‌های مختلف ابلاغ شده که باید بانک‌ها برای پرداخت این تسهیلات به بنگاه‌های اقتصادی، صنعتی و خدماتی کمک کنند تا بر اساس شعار رونق تولید این مهم محقق شود.
استاندار بوشهر ادامه داد: رونق تولید که زمینه خدمت به جامعه بیش از پیش را فراهم می‌کند یک نوع عبادت محسوب می‌شود که دستگاه‌های زیربط باید نسبت به تحقق آن اهتمام جدی داشته باشند.

kargoroohe ronaghe tolid 1
وی بیان کرد: برای رونق تولید در بخش‌های صنعت، معدن، کشاورزی و خدمات تسهیلاتی ابلاغ شده که برای استفاده جامعه هدف از این فرصت باید اطلاع رسانی لازم انجام شود.
استاندار بوشهر گفت: رونق تولید یکی از راه‌های مقابله با جنگ اقتصادی دشمن است که بانک‌ها در تامین نقدینگی بنگاه‌های صنعتی، اقتصادی، خدماتی و معدنی نقش تاثیرگذاری دارند.
رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان بوشهر افزود: حجم سرمایه گذاری‌های این واحدها ۱۳۶ میلیارد تومان و مجموع اشتغال ایجاد شده آنها نیز ۵۸۹ نفر است.
وی بیان کرد: در این ۹ ماهه همچنین ۷۹ جواز تاسیس در شهرک ها و نواحی ها صنعتی در استان بوشهر صادر شده که ۳۶ مورد آن منجر به قرارداد و آغاز عملیات سرمایه گذاری شده است.

kargoroohe ronaghe tolid 1
سید حسین حسینی یادآور شد: در این مدت همچنین ۳۳ پروانه بهره‎برداری صنعتی صادر شده که از این شمار ۲۷ مورد آن توسط سازمان صمت و ۶ مورد آن نیز در مناطق ویژه اقتصادی این استان صورت گرفته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹۴ درصد رشد داشته است.
وی عنوان کرد: میزان اشتغال این واحدها نیز در مقایسه با سال گذشته با رشد ۳۱۵ درصدی مواجه شده است.
رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان بوشهر در ارتباط پتروشیمی پارس جنوبی بوشهر نیز گفت: این پروژه که در سفر رئیس جمهوری عملیات اجرایی آن با یک و نیم میلیارد دلار آغاز شده حجم آن سه فاز و شامل متانول، پروپیلن پلی پروپیلن است.
وی ادامه داد: در ارتباط با تامین زمین پروژه یاد شده اختلافی بین دستگاه مربوطه وجود دارد که انتظار داریم سرمایه‎گذار پروژه هر چه زودتر تعیین تکلیف شود.

kargoroohe ronaghe tolid 1 kargoroohe ronaghe tolid 1 kargoroohe ronaghe tolid 1 kargoroohe ronaghe tolid 1 kargoroohe ronaghe tolid 1 kargoroohe ronaghe tolid 1 kargoroohe ronaghe tolid 1 kargoroohe ronaghe tolid 1 kargoroohe ronaghe tolid 1 kargoroohe ronaghe tolid 1 kargoroohe ronaghe tolid 1 kargoroohe ronaghe tolid 1

استان بوشهر

Template Design:Dima Group