جمعه 7 ارديبهشت 1403 | Friday 26 April 2024

منا و مبینا صبحانی خواه خواهران دوقلوی پینگ پنگ باز تنگستانی هستند که افتخارات متعددی را در سطح کشور و آسیا کسب کرده‌اند. این دو تا کنون و در سن ۱۴ سالگی افتخارات متعددی را کسب کرده‌اند

به گزارش دیارجنوب به نقل از خبرگزاری فارس از شهرستان تنگستان، منا و مبینا صبحانی خواه خواهران دوقلوی پینگ پنگ باز تنگستانی هستند که افتخارات متعددی را در سطح کشور و آسیا کسب کرده‌اند. این دو تا کنون و در سن ۱۴ سالگی افتخارات متعددی را کسب کرده‌اند و توانسته‌اند با تمرین، تلاش و کوشش ضمن موفقیت در تحصیل پله‌های ترقی در ورزش را یکی پس از دیگری طی کرده و امروز با افتخار این دوقلوی ورزشکار جز هشت نفر برتر کشور در رده سنی خود هستند.

مبینا صبحانی خواه در حال حاضر رنک دو نوجوانان ایران هست و مقام‌های که توانسته کسب کند نایب قهرمانی مسابقات هوپس (استعداد یابی ستارگان برتر رده سنه ۱۰ تا ۱۲ سال) آسیای میانه و نایب قهرمانی تور نوجوانان ایرانی در اراک و نیز نایب قهرمانی نونهالان ایران در شهر اردبیل بوده است.

وی همچنین مقام سوم انفرادی مسابقات مدارس در رامسر و نیز مقام اول تیمی المپیاد استعدادهای برتر در البرز را کسب کرده است که البته این موارد ذکر شده گزیده‌ای از مهمترین موفقیت‌های مبینا صبحانی خواه بوده است.

خواهر دوقلوی وی نیز منا صبحانی خواه در حال حاضر رنک هشت کشوری هست و با مواجه شدن با مصدومیت تا حدودی و قریب به سه ماه از میادین ورزشی جا ماند که البته و در حال حاضر با قدرت و شوق دوچندان مشغول به فعالیت ورزشی پا به پای خواهر دوقلوی خود است.

منا صبحانی نیز همچون خواهر خود موفقیت‌های متعددی داشته است که قهرمانی در مسابقات هوپس آسیای میانه، مقام اول تیمی المپیاد استعدادهای برتر در استان البرز، مقام قهرمانی نونهالان در اراک همچنین مقام ششم آسیا در تایلند و مقام سوم انفرادی نوجوانان در مسابقات کشوری در اراک را کسب کرده است.

البته منا توانسته است در مسابقات انتخابی تیم ملی تنیس روی میز در رده نوجوانان و در سال ۹۷ موفقیت کسب کند همچنین این ورزشکار پر تلاش توانست مقام سوم انفرادی مدارس در رامسر و در مقطع ابتدایی را از آن خود کند.

هر دوی این ورزشکار نمونه در مسابقات آسیای میانه به میزبانی ایران و مسابقات اسیایی در تایلند شرکت کرده‌اند و افتخار آفرین بوده‌اند.

mona mobina

خواهران دوقلوی تنگستانی خواهر زاده‌ی دانشجوی شهید محمد پاکیزه هستند که امروز ساکن در شهر بوشهر و باعث افتخار تنگستان و زادگاهشان روستای شهید پرور منصوری جنوبی در بخش مرکزی این شهرستان بوده و با تلاش دو چندان خود و هئیت پینگ پنگ شهرستان بوشهر و استان جزء 10 نفر برتر نوجوانان کشور به حساب می‌آیند.

گفتنی است اواخر آذر ماه سال جاری مبینا در مسابقات آسیای میانه در ازبکستان شرکت خواهد کرد و با سابقه‌ای که از این دختر پینگ پنگ باز سراغ داریم به مدد الهی در این مسابقات نیز موفق خواهد بود.

mona mobina

این دو ورزشکار پر تلاش با جرات و جسارت خود و کمک و همراهی خانواده و مساعدت هئیت پینگ پنگ استان بوشهر می‌روند تا پله‌های ترقی در ورزش محبوب پینگ پنگ را مرحله به مرحله با موفقیت طی کنند و افتخار آفرین باشند.

از بازیکنان همراه این دو ورزشکار می‌توان از تارا سوری نیز نام برد که او نیز در مسابقات آسیای میانه موفق عمل کرده و افتخار آفرین بوده است.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group