سه شنبه 29 اسفند 1402 | Tuesday 19 March 2024

امتداد کینه دو ساله چند جوان افغانی که به خاطر «نگاه چپ» آغاز شده بود در حالی سپیده دم روز سه شنبه گذشته به طناب دار گره خورد که چندین بار نزاع و درگیری آن‌ها در نهایت جنایت مسلحانه خیابانی را در مشهد رقم زد.

روزنامه خراسان: امتداد کینه دو ساله چند جوان افغانی که به خاطر «نگاه چپ» آغاز شده بود در حالی سپیده دم روز سه شنبه گذشته به طناب دار گره خورد که چندین بار نزاع و درگیری آن‌ها در نهایت جنایت مسلحانه خیابانی را در مشهد رقم زد.

ساعت ۱۹ و ۵۰ دقیقه بیست و چهارم فروردین ۹۶، تلفن پلیس ۱۱۰ به صدا درآمد و خبر جنایتی هولناک در بی سیم نیرو‌های انتظامی پیچید. تحقیقات اولیه بیانگر آن بود که سه جوان موتورسوار، یکی از مشتریان آرایشگاه را در خیابان حر ۱۳ هدف گلوله قرار داده اند و سپس با شمشیر به پیکر نیمه جان او حمله ور شده اند. دقایقی بعد با تایید مرگ «مجتبی. غ» ۲۱ ساله که به مرکز درمانی شهید هاشمی نژاد منتقل شده بود، پرونده جنایی شکل گرفت.

چند ساعت بعد با صدور دستورات ویژه‌ای از سوی قاضی علی اکبر احمدی نژاد گروهی از کارآگاهان وارد عمل شدند و نعیم جوان ۲۸ ساله را دستگیر کردند. این جوان به صراحت شلیک گلوله را پذیرفت و گفت: از حدود دو سال قبل کینه قدیمی بین ما و مقتول و برادرش به خاطر «نگاه چپ» به وجود آمده بود، آن زمان درگیری ما به خاطر «نگاه بیخودی» آغاز شد و چندین بار به کتک کاری و حتی شلیک گلوله انجامید.

او در حالی که آثار جراحت روی پایش را به کارآگاهان نشان می‌داد، اضافه کرد: حدود یک سال قبل مجتبی و برادرش که هموطن ما هستند، با شلیک گلوله از سلاح شکاری مرا مجروح کردند. در یکی دیگر از درگیری‌ها هم مجتبی با شمشیر به سر برادرم حبیب زد که ما هم شکایت کردیم.

این جوان ۲۸ ساله در ادامه اعترافاتش افزود: اگرچه با دخالت و وساطت بزرگ تر‌ها ما با یکدیگر آشتی کرده بودیم، اما این کینه قدیمی همچنان شعله ور بود تا این که من و برادرانم هرکدام ۲۰ هزار تومان دادیم و از یک فرد هموطن‌مان سلاح شکاری به مبلغ ۱۰۰ هزار تومان خریدیم تا از مجتبی زهرچشم بگیریم!

امروز که فهمیدیم او در خیابان حر ۱۳ حضور دارد، بلافاصله اسلحه و شمشیر را برداشتیم و سوار بر موتورسیکلت به تعقیب مجتبی رفتیم. وقتی موتورسیکلت آپاچی او مقابل آرایشگاه به چشم مان خورد بلافاصله در محل توقف کردیم که ناگهان او از آرایشگاه بیرون آمد.

در این هنگام من اسلحه را برداشتم و به سوی او شلیک کردم سپس برادرم با شمشیر به او حمله ور شد و از محل فرار کردیم. گزارش خراسان حاکی است: ساعتی بعد گروه عملیاتی ویژه‌ای موفق شدند دو متهم فراری ۲۷ و ۲۵ ساله دیگر را که حبیب و رحیم نام دارند در تور اطلاعاتی خود گرفتار کنند.

بنا بر این گزارش به دنبال تکمیل تحقیقات در دادسرای عمومی و انقلاب مشهد و بازسازی صحنه جرم، این پرونده جنایی با صدور کیفرخواست به شعبه پنجم دادگاه کیفری یک خراسان رضوی ارسال شد و بدین ترتیب سه متهم که به خاطر یک کینه دو ساله، حادثه وحشتناکی را رقم زده بودند، پای میز محاکمه ایستادند.

در جلسات دادگاه که به ریاست قاضی مصطفی بنده‌ای و با مستشاری قاضی محمد شجاع پورفدکی برگزار شد، متهمان درحالی به دفاع از خود پرداختند که «نعیم- ن» (متهم به جنایت مسلحانه) نتوانست با ضد و نقیض گویی هایش، ماجرای قتل را به بیراهه بکشاند و در نهایت به صراحت ارتکاب این قتل را پذیرفت.

بنابر گزارش خراسان، این گونه بود که قضات با تجربه دادگاه پس از مشورت قضایی، به اتفاق متهم ردیف اول را به جرم قتل عمد مرد مسلمان (مجتبی- غ) به قصاص نفس و دیگر متهمان مرتبط با این پرونده جنایی را به تحمل زندان‌های طویل المدت محکوم کردند، اما این رای با اعتراض وکیل مدافع متهمان روبه رو شد

و در دیوان عالی کشور مورد بررسی بیشتر قرار گرفت. در عین حال قضات شعبه چهارم دیوان عالی کشور نیز پس از مطالعه دقیق اوراق پرونده، رای صادره از دادگاه را تایید کردند و بدین ترتیب «نعیم- ن» سپیده دم سه شنبه گذشته، با فراهم شدن مقدمات اجرای حکم در زندان مرکزی مشهد پای چوبه دار رفت و در حضور قضات اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب مشهد و دیگر مسئولان ذی ربط در حالی به دار مجازات آویخته شد که خانواده مقتول حاضر به گذشت نشدند و این گونه امتداد «نگاه چپ» به چوبه دار گره خورد تا شاید این ماجرا درس عبرتی برای جوانانی باشد که به خاطر غرور و قدرت نمایی دست به سلاح سرد و گرم می‌برند و به عاقبت این حوادث تلخ نمی‌اندیشند!

استان بوشهر

Template Design:Dima Group