جمعه 7 ارديبهشت 1403 | Friday 26 April 2024

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: بند خاکی وحدتیه کار خود را به‌خوبی انجام داده و به دلیل بارندگی بیش‌ازحد سرریز کرده است که این اتفاق، نگران‌کننده و امری بعید نیست.

به گزارش دیارجنوب غلامرضا منتظری در بازدید از بند خاکی وحدتیه اظهار داشت: این بند در سال نود و شش با اعتبارات استانی و حجم عملیات خاکی بیش از ۵۸ هزار مترمکعب آغاز شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر اضافه کرد: مخزن این بند خاکی یک‌میلیون و 400 هزار مترمکعب است که بارندگی اخیر باعث پر شدن مخزن شده است.

وی در خصوص پروژه بند خاکی واقع در وحدتیه بیان داشت: سرریز بند خاکی کار خود را به‌خوبی انجام داده است و دارای استحکام لازم بوده و تا به‌ حال عملکرد آن مناسب و اثبات‌ شده است.

sadeh khaki vahdatiyeh 1

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر با اشاره به فیلم‌ها و تصاویر پخش‌شده در شبکه‌های مجازی و صداوسیمای مرکز بوشهر در خصوص سرریز شدن این بند و وجود خطرات برای مردم وحدتیه بیان داشت: پخش شدن فیلم از این بند خاکی در شبکه‌های مجازی باعث القا شدن اطلاعات نادرست و ایجاد نگرانی در بین مردم شده و همه این موارد و اتفاقات، ناشی از نداشتن اطلاعات فنی کافی از این موضوع و هدف از احداث این بند بوده است.وی با اشاره به اینکه حدود 10 درصد از تکمیل این بند خاکی مانده بیان داشت: به دلیل نبود اعتبار پیمانکار پروژه قسمت آخر تکمیل سرریز را ناتمام گذاشته است و در صورت گرفتن اعتبارات لازم، این پروژه تکمیل خواهد شد.

sadeh khaki vahdatiyeh 1

وی تصریح کرد: بند خاکی کار خود را به‌ خوبی انجام داده و به دلیل بارندگی بیش‌ از حد سرریز کرده است که این اتفاق، نگران‌کننده و امری بعید نیست و اگر این بارندگی ادامه‌دار شود نیز اتفاقی صورت نخواهد گرفت.

sadeh khaki vahdatiyeh 1

منتظری با بیان اینکه این امر هیچ خطری برای مردم پایین‌دست نداشته و نخواهد داشت گفت: بند خاکی وحدتیه یکی از بندهای خوب است که در مکانی بسیار مناسب احداث‌ شده است و کارایی لازم را داراست و اهداف خود را برای ما تأمین کرده است.

sadeh khaki vahdatiyeh 1


گفتی است مدیرکل منابع طبیعی استان بوشهر به همراه کارشناسان در بازدید از بند خاکی وحدتیه روند آبگیری و سرریز شدن آن را مورد بررسی قرار دادند.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group