شنبه 8 ارديبهشت 1403 | Saturday 27 April 2024

پنجمین کنگره علمی، پژوهشی علامه بلادی بوشهری با تجلیل از 9 اثر پژوهشی برتر در بوشهر برگزار شد.

به گزارش دیارجنوب، پنجمین کنگره علمی و پژوهشی علامه بلادی بوشهر با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در مصلای جمعه بوشهر برگزار شد.
دبیر پنجمین کنگره علمی پژوهشی علامه بلادی بوشهری(ره) پیش از ظهر امروز در پنجمین کنگره علمی پژوهشی علامه بلادی بوشهری(ره) که در مصلی جمعه بوشهر برگزار شد از ارسال 800 اثر به دبیرخانه های این کنگره خبر داد و اظهار داشت: پس از بررسی‌ها به عمل آمده توسط داوران این کنگره آثار برتر معرفی شدند.
حجت الاسلام یوسف جمالی افزود: از این تعداد آثار ارسال شده 9 اثر به عنوان اثر برتر معرفی و 17 اثر نیز شایسته تجلیل شدند.

رئیس سازمان اوقاف وامورخیریه کشور در این آئین اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی بیانیه گام دوم انقلاب را تدوین و ابلاغ کردند که در این حوزه روحانیان و طلاب نسبت به دیگران نقش خطیرتری را عهده‌دار هستند.

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی خاموشی بیان کرد: رهبری نقشه راه کشور را در این بیانیه تعیین و رسالت قوای سه گانه را مشخص کرده‌است از این رو باید قوای یاد شده نیز نسبت به این امر اهتمام جدی داشته باشند.
خاموشی ادامه داد: آینده‌سازان کشور نیز باید بدانند ظرفیت‌های این کشور بسیار است اما مهمترین سرمایه نیروی انسانی است.
رئیس سازمان اوقاف وامورخیریه با اشاره به جایگاه مهم جوانان در توسعه و پیشرفت جامعه تاکید کرد: آینده سازان باید بدانند که در کشوری زندگی می‌کنند که هم از نظر طبیعی و هم انسانی بی‌نظیر و دارای ظرفیت‌های بسیاری است که خیلی از این ظرفیت‌ها بدون استفاده مانده‌است.
وی اضافه کرد: ظرفیت‌های کار نشده همت جوانان را می‌طلبد تا بخوبی برای احیای آن تلاش کنند.

رئیس سازمان اوقاف و امورخیریه کشور گفت: درصد بالایی از جمعیت کشور زیر ۴۰ سال سن و بیش از ۱۴ میلیون نفر دارای تحصیلات آموزش عالی هستند که این فرصت بسیار خوبی برای کشور محسوب می‌شود.

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: تحریم به عنوان فرصتی طلایی برای رشد و بالندگی کشور است و باید از این فرصت بهره‌برداری شود.
وی اضافه کرد: برای نمونه پیش از تحریم همه تجهیزات عمل قلب باز از خارج وارد می‌شد ولی اکنون پس از تحریم‌ها این تجهیزات همگی در کشور تولید می‌شود.
حجت الاسلام سید مهدی خاموشی تصریح کرد: ایران در عرصه نظامی و دفاعی پس از تحریم‌ها پیشرفت‌های قابل توجهی داشته‌است که هدف قرار گرفتن پهباد آمریکایی با سامانه موشکی سوم خرداد نشان از پیشرفت ایران اسلامی در حوزه نظامی است.
وی در خصوص حوزه پزشکی بیان داشت: در حوزه پزشکی نیز تنها ۵ تا ۶ درصد داروها وارداتی است که این مساله هم امکان فراهم‌سازی تولید آن در کشور قابل تحقق است.

رئیس سازمان اوقاف وامورخیریه تاکید کرد: کشور باید به سمت ارزآوری حرکت کند نه ارزبری و در این راستا باید با دانش و تولید انبوه برای تحقق این مهم تلاش جهادی شود.

گفتنی است در این کنگره شماری از موسسان مدارس علمیه در استان بوشهر تجلیل شدند.

panjomin kongere beladii 1panjomin kongere beladii 1panjomin kongere beladii 1panjomin kongere beladii 1panjomin kongere beladii 1panjomin kongere beladii 1panjomin kongere beladii 1panjomin kongere beladii 1

استان بوشهر

Template Design:Dima Group