جمعه 7 ارديبهشت 1403 | Friday 26 April 2024

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر گفت: ذخیره سازی بچه میگو در مزارع پرورشی استان بوشهر آغاز شد.

به گزارش دیارجنوب، مرتضی بحرانی صبح پنجشنبه در حاشیه بازدید از استخرهای میگو اظهار داشت: استان بوشهر دارای ظرفیت بسیار بالایی در حوزه تولید و پرورش میگو است و به عنوان قطب پرورش میگوی کشور شناخته می‌شود.

وی ادامه داد: با ذخیره سازی در پنج مزرعه در سایت‌های رودحله و شیف از مراکز تکثیر استان عملیات ذخیره سازی بچه میگو در مزارع پرورش میگوی استان آغاز شد.

بحرانی ادامه داد: با توجه به تقویم پرورش و برنامه ریزی تولید مراکز تکثیر، ضمن آرزوی موفقیت و سال تولیدی موفق از پرورش دهندگان و تکثیر کنندگان استان انتظار می‌رود با اقدامات قرنطینه‌ای - بهداشتی و برنامه ریزی مطلوب و آماده سازی به موقع زمینه را برای تأمین و ذخیره سازی بچه میگوی مزارع خود انجام دهند.

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر خاطرنشان کرد: این اقدامات باعث می‌شود تا در طول تولید لارو با ترافیک لارو در مراکز تکثیر و یا کمبود لارو باکیفیت برای ذخیره سازی در مزارع پرورش مواجه نشود.
وی یادآوری کرد: امید است با رعایت اصول بهداشتی و امنیت زیستی از ابتدا و نیز در طول دوره پرورش به همراه حضور دامپزشکی به عنوان ناظر دولتی حوزه بهداشت، پیشگیری و مبارزه با بیماری‌ها مانند سال قبل شاهد طی دوره‌ای موفق و عاری از بیماری باشیم./مهر

استان بوشهر

Template Design:Dima Group