جمعه 7 ارديبهشت 1403 | Friday 26 April 2024

عبدالرضا کللی گفت: دامپزشکی استان بوشهر اقدامات موثری در جلوگیری از انواع بیماری دامها و آبزیان انجام داده است.

به گزارش دیارجنوب مدیر روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان بوشهر درگفتگو با این پایگاه خبری اظهارداشت: اصلی ترین وظیفه اداره دامپزشکی تامین سلامت سفره غذایی مردم است.
وی در تشریح وظایف سازمان دامپزشکی اضافه کرد:مدیریت بیماری های دامی-مبارزه با بیماری های مشترک بین دام و انسان وهمچنین بهداشت فرآورده های خام دامی، مواد پروتئینی است.
وی تصریح کرد: نتیجه همه این فعالیت و وظایف ها به سلامت سفره خانواده ها ختم خواهد شد.
عبدالرضا کللی در توضیح وظایف این سازمان در قبال مواد پروتئینی و سلامت آن عنوان داشت: مواد پروتئینی اغلب در سفره های مردم از قبیل:مرغ،ماهی،گوشت،میگو وشیربصورت خام سلامتشان تحت نظارت دامپزشکی مورد بررسی وآزمایش قرار گرفته تا در نهایت به تایید برسد.
مسئول روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان بوشهر در تشریح دیگر وظایف این سازمان گفت: از دیگر وظایف دامپزشکی مدیربت بهداشت و پیشگیری از بیماری های آبزیان است.


وی در این خصوص اذعان داشت: مدیریت بهداشت مزارع پرورش میگو وماهی در استان از جمله وظایف دامپزشکی است که سال گذشته با کنترل و پیشگیری و اقداماتی که انجام شد هیچ گونه علائم بیماری در مزارع میگو نداشتیم.
وی در ادامه گفت: بیش از 50 درصد میگوی کشور در استان بوشهر تولید می شود.
وی در خصوص واکسیناسیون دامها در پیشگیری از بیماریها بیان داشت: واکسیناسیون دامها در جلوگیری از بیماری های دامی در سطح استان در فازهای مختلفی در چندسال اخیر انجام شد که نتایج خوبی در برداشت.
وی با بیان اینکه نظارت های بهداشتی بصورت روزانه انجام میشود گفت: امور نظارت بهداشتی بصورت روزانه در طول سال در مراکز عرضه انجام می شود.
عبدالرضا کللی عمده فعالیت های دامپزشکی را در واکسیناسیون دامها عنوان کرد و بیان داشت: این واکسیناسیون برعلیه بیماریهای مشترک بین انسان است.
وی در ادامه گفت: از دیگر فعالیتهای دامپزشکی نظارت بهداشتی از مراکز تکثیر میگو است که از زمان انتقال لاروها به مزارع فصل پرورش آن شروع شده و تا آخرشهریور ادامه دارد.
مدیرروابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان بوشهر گفت:همکاران ما ضمن بازدید روزانه از مزارع پرورش میگو از وضعیت لارو وبچه میگوها نمونه گیری کرده و در آزمایشگاه مرکزی با انجام آزمایشات متعدد بیماریها شناسایی واز گسترش آنها جلوگیری میشود.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group