جمعه 7 ارديبهشت 1403 | Friday 26 April 2024

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر از پرداخت وام اشتغال 50 میلیون تومانی به خانواده‌های زیرپوشش خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، احمد لطفی صبح امروز در نشست با مدیر امور شعب بانک ملت استان بوشهر، اظهار داشت: یکی از مهمترین برنامه‌های کمیته امداد ایجاد اشتغال به منظور توانمندسازی خانواده های تحت پوشش است.
مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر افزود: در این راستا، اقدامات مناسبی طی سنوات گذشته در این نهاد انجام شده به گونه‌ای که یک سوم اشتغال کشور در سال گذشته توسط کمیته امداد ایجاد شده است.
وی تصریح کرد: از آنجا که برای ایجاد هر شغل تسهیلات بانکی مناسبی از طریق سیستم بانکی و متناسب با تکالیف قانونی پرداخت می‌شود به گفته مدیران بانک‌های استان، مددجویان کمیته امداد از جمله خوش حساب‌ترین مشتریان در پرداخت اقساط تسهیلات اشتغال‌زایی هستند.
لطفی با اشاره به میزان تسهیلات اشتغال از محل تبصره 16 قانون به مددجویان این نهاد در استان بوشهر گفت: در سال گذشته از این محل ، 300 میلیارد ریال در نظر گرفته شده بود که همه این تسهیلات تخصیص و جذب شده است.
وی ادامه داد: از این محل موفق شدیم حدود هزار و 500 شغل را برای مددجویان این نهاد در استان بوشهر ایجاد کنیم که این شغل‌ها از ثبات و پایداری خوبی برخوردار است.
مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر عنوان کرد: امسال از محل تبصره 16 قانون ، 970 میلیارد تومان برای ایجاد اشتغال مددجویان کمیته امداد استان بوشهر در نظر گرفته شده که به دنبال ایجاد پنج هزار شغل هستیم.
لطفی گفت: با توجه به شرایط اقتصادی، سال گذشته از محل تبصره 16 فقط می‌توانستم تا 200 میلیون ریال به ازاء ایجاد هر شغل به مددجویان تسهیلات پرداخت کنیم که امسال این میزان تا 500 میلیون ریال افزایش یافته است.
وی بیان کرد: برای این که تسهیلات اشتغال‌زایی در مسیر و مجرای قانونی هزینه شود ضمن نیازسنجی برای دادن این تسهیلات، نظارت کامل نیز بر اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی انجام می‌دهیم.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group