جمعه 7 ارديبهشت 1403 | Friday 26 April 2024

بوشهر- ایرنا- استکبار جهانی برای دستیابی به هدف‌های مغرضانه و توجیه اعمال ددمنشانه خود، مفاهیم حقوق بشر را در دنیا تحریف کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: امروز استکبار جهانی برای رسیدن به مقاصد خود به شیوه‌های مختلف جهان را مورد حمله قرار داده و برای انحراف افکارعمومی و تاثیرگذاری به تهاجم نرم ابزار رسانه استفاده کرده است.
آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری روز چهارشنبه در نشست تخصصی حقوق بشر آمریکایی در دیدگاه رهبر معظم انقلاب افزود: درمقابل این اقدام آمریکا، انقلاب اسلامی با نگاه دینی خود سرفصل نوینی در تاریخ جهان گشوده است که محدود به جغرافیای خاص نیست و نگاه آن نجات بشریت، کمال و تمدن‌زایی است.
وی اضافه کرد: هدف انقلاب اسلامی از حقوق بشر اسلامی فطرت الهی است نه حقوقی که جنایتکاران معنی می‌کنند و در این ارتباط رهبر معظم انقلاب در این شرایط واژه حقوق بشرآمریکایی را با هدف افشای ماهیت اصلی آنها مطرح کردند.
صفایی بوشهری گفت: چپاول ثروت بویژه منافع و درآمدهای استراتژیک و انرژی و تسلط برمنابع قدرت از ویژگی‌های جهان استکبار است و اساس و ساختار وجودی و ماهیت این نظام برپایه همه چیز از آن من و هیچ چیز از آن دیگران ساخته شده است.

neshast emam jomeh boushehr
وی ادامه داد: براساس نگاه استکبار، جهان برای آن کانون و ایستگاه قدرت است و جامعه بشری ابزاری برای تولید ثروت آنها به‌شمار می‌رود.
امام جمعه بوشهر یادآور شد: بوشهر از جمله استان‌هایی است که همواره مورد ظلم و حمله کشورهای مدعی دفاع از حقوق بشر قرار داشت ولی با دستور جهاد علما دریادلان این سرزمین در مقابل متجاوزان ایستادند و گورستان انگلیسی‌ها در بوشهر نتیجه این ایستادگی است.
وی تاکید کرد: امروز نیز مردم استان بوشهر با پیروی از ولایت فقیه تمام قد با همه توان خود در مقابل زیاده خواهی‌های استکبار ایستاده است.
استاندار بوشهر گفت: نتیجه حقوق بشر آمریکایی بمباران، کشتار و از بین بردن انسان‌های بیگناه است.
عبدالکریم گراند افزود: تشکیل گروه‌های تروریستی بمباران‌ها و قتل عام مردم بیگناه نمونه‌ای از حقوق بشر آمریکایی است.
وی ادامه داد: از نظر ایالات متحده حقوق بشر راهی برای رسیدن به هدف‌ها و برنامه‌های آنهاست و درجایی که مصالح آنها محقق نشود باید مردم آن از بین بروند.
گراوند اضافه کرد: امروز ننگین‌ترین رفتار حقوق بشر آمریکایی را در یمن می‌بینیم که بدون هیچ گناهی تنها به جرم دموکراسی، ملت آن کشور کشته می‌شوند و کشتار انسان‌ها از نظر حقوق بشر آمریکایی به حساب نمی‌آید.
استاندار بوشهر گفت: امروز این وظیفه ماست که فرزندان این سرزمین که دوران جنگ تحمیلی را درک نکردند را با جنایت‌های استکبار جهانی آشنا کنیم.
وی اضافه کرد: این وظیفه اصحاب قلم و اندیشه است که در قالب‌های مختلف با تولید آثار فاخر بتوانند طبل رسوایی بر جنایت‌های آمریکای جنایتکار بزنند.
رئیس شورای هماهنگی انقلاب اسلامی استان بوشهر گفت: نشست تخصصی حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه رهبر معظم انقلاب با هدف معرفی چهره واقعی آمریکا به‌عنوان بزرگترین ناقض حقوق بشر است.
حجت‌الاسلام یوسف جمالی افزود: همچنین معرفی چهره حقوق بشر اسلامی به جهان از جمله دیگر هدف‌های مهم این نشست‌های تخصصی است.
وی یادآور شد: نشست تخصصی حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه مقام معظم رهبری با همت سازمان جوانان حقوق بشر جمهوری اسلامی امسال در تهران، مشهد، قم و سنندج برگزار شده و امروز نیز با حضور کارشناسان در بوشهر در حال برگزاری است.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group