شنبه 22 ارديبهشت 1403 | Saturday 11 May 2024

همزمان با آغاز تعطیلات نوروزی موج نخست مسافران نوروزی از مناطق مختلف کشور خود را به سواحل خلیج فارس در استان بوشهر رساندند.

به گزارش دیارجنوب ، به گفته مسوولان بیشترین حجم سفرهای نوروز امسال برای استان‌های بوشهر و هرمزگان پیش بینی شده است.

همچنین با پیش‌بینی هواشناسی مبنی بر احتمال بارش باران و برف در عمده استان‌های کشور استان بوشهر از این حیث نیز در نبود فعالیت سامانه بارشی قوی در کانون توجه گردشگران نوروزی قرار گرفته است.

براساس اطلاعات دریافتی همزمان با تحویل سال نو ورودی‌های مختلف استان بوشهر در شمال، جنوب و مرکز شاهد ترافیک چشمگیر خودروهای مسافران نوروزی است که عمده آن از استان‌های فارس، کهگیلویه و بویراحمد و اصفهان هستند.

پیش بینی شده با خارج شدن تدریجی سامانه بارشی بر غرب کشور ورود گردشگران نوروزی به استان بوشهر با شدت بیشتری انجام شود.

استان بوشهر با وجود آب و هوایی بهاری، سواحل نیلگون خلیج فارس، نخلستان‌های سر به فلک کشیده، بناهای تاریخی هر سال در نوروز پیک پذیرش گردشگران داخل را تجربه می‌کنند.

در تعطیلات نوروزی امسال که تقارن زیبایی از بهار طبیعت و قرآن حاصل شده فضای شهر بوشهر نیز رنگ بوی خاص این ایام را گرفته و در المان‌های نوروزی جلوه‌هایی از ماه مهمانی خدا رخ نمایی می‌کنند.

تقارن تعطیلات نوروز و ماه رمضان و ضرورت پاسداست حرمت ماه مهمانی خدا

به فراخور همزمانی این ایام با ماه مهمانی خدایی برنامه‌های فرهنگی استان بوشهر امسال برجسته‌تر از سال‌های گذشته دیده شده تا حریم و حرمت این ایام به شایستگی تمام پاس داشته شود.

همچنین دستگاه‌های مختلف اجرایی استان بوشهر نیز تمامی تدابیر لازم را پیش بینی کردند تا گردشگران نوروزی در این استان روزهای خوش و خاطره‌انگیزی را سپری می‌کنند.

با توجه به احتمال قوع ناپایداری جوی، مدارس، سالن‌های ورزشی، مراکز اقامتی و تفریحی با تمام توان مهیای این شدند تا سفری ایمن و مطئمن برای مسافران نوروزی رقم بخورد.

بوشهر آماده میزبانی شایسته از مسافران نوروزی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر نیز می‌گوید: برای ایام نوروز ۱۴۰۳ برنامه‌های فرهنگی خوبی از سوی دستگاه‌های متولی پیش بینی و همچنین آمادگی مطلوبی در دستگاه‌های خدمات رسان و امداد و نجات ایجاد شده است.

به گفته " اسماعیل سجادی منش " در این ایام آموزش و پرورش چهار هزار و ۳۰۰ کلاس درس، ادارات و دانشگاه‌ها بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ اتاق و ۵۴ سالن ورزشی برای اسکان مسافران نوروزی پیش بینی شده تا در صورت نامساعد شدن شرایط آب و هوایی از این ظرفیت برای اسکان گردشگران استفاده شود.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه بوشهر در پیش‌بینی‌ها به عنوان یکی از استان‌های نخست در حضور و ورود مسافران نوروزی نام گرفته در این زمینه تمامی تمهیدات لازم پیش بینی و همچنین ذخایر کالاهای اساسی نیز به بهترین نحو ممکن انجام شده است.

طرح تسهیل گردشگری دریایی ایام نوروز در بوشهر اجرایی شد

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر نیز عنوان می‌کند: طرح تسهیل گردشگری دریایی ایام نوروز این اداره کل از روزهای پایانی اسفندماه آغاز شده و تا ۲۵ فروردین ادامه دارد.

" محمد شکیبی نسب " افزود: این اداره کل با تمام ظرفیت آماده شده تا در خدمات رسانی به هم وطنان و بویژه هم استانی ها به بهترین شکل ممکن نقش آفرین شود.

وی یادآور شد: با توجه به همزمانی طرح گردشگری نوروزی با ماه مبارک رمضان برنامه‌های فرهنگی فاخری در این زمینه اجرایی خواهد می‌شود.

به گفته شکیبی نسب طرح گردشگری دریایی ایام نوروز در استان بوشهر در روزهای ۱۹ و ۲۱ ماه مبارک رمضان به احترام ایام شهادت امیرمومنان حضرت علی (ع) برگزار نخواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر نیز گفت: در ایام نوروز ۲۹ مجتمع خدماتی رفاهی این استان با ۱۶ باب راهدارخانه خدمات خود را به گردشگران نوروزی ارائه می‌کنند.

" عبدالکریم اخترشناس " افزود: برای این ایام پویش نوروزی «چشم به راهیم» نیز در راستای ارتقای ایمنی و نقش تأثیرگذار همراهان سفر در کاهش تصادفات جاده‌ای و با هدف فرهنگ‌سازی رانندگی صحیح در استان بوشهر اجرا شده است.

پویش «چشم به راهیم» اقدامی ملی برای ایمنی سفر و کاهش آمار تصادفات و فوتی سوانح جاده‌ای است که از 28 اسفندماه آغاز شده و تا 136 فروردین ماه تداوم دارد.

به گفته اخترشناس در این پویش برنامه‌های متنوع و شادی برای خانواده‌ها با هدف کاهش خستگی راننده و تحقق شعار ۲ ساعت رانندگی ۱۵ دقیقه استراحت» اجرا می‌شود.

وی از فعالیت تیم‌های راهداری با حضور ۳۰۰ نفر و ۲۰۰ دستگاه انواع ماشین‌آلات در محورهای مختلف استان بوشهر خبر داد.

فعالیت ۲۷ پایگاه امداد و نجات هلال احمر استان بوشهر در تعطیلات نوروزی

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر نیز گفت: در راستای خدمت رسانی به مسافران و گردشگران نوروزی ۲۷ پایگاه امدادی ثابت و سیار در این استان فعال شده که از مجموع پایگاه های امدادی ۱۰ پایگاه موقت و ۱۷ پایگاه ثابت در بخش‌های جاده‌ای و ساحلی فعالیت می‌کنند.

" احسان ایزدپناه " اعضای جمعیت هلال احمر استان بوشهر را ۴۶ هزار و ۳۵۱ نفر اعلام و گفت: ۲۱ هزار نفر در حوزه جوانان، ۲۴ هزار نفر در بخش داوطلبان و مابقی هم عضو امدادگران هستند.

وی اظهار امیدواری کرد با تمهیدات پیش بینی شده در سایه فعالیت پایگاه‌های هلال احمر خدمات این حوزه به بهترین نحو ممکن ارائه شود./ایرنا

.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group