دوشنبه 24 ارديبهشت 1403 | Monday 13 May 2024

تشکیل هفدهمین جلسه شورای مسکن شهرستان دشتستان با ریاست فرماندار و با حضور معاونت عمرانی فرمانداری،رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان دشتستان و سایر اعضاء در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

به گزارش دیارجنوب ، زهرا هوائی،پس از یک گزارش تکمیلی موضوع پیشرفت فیزیکی پروژه های نهضت ملی مسکن و عملکرد بانکها در پرداخت تسهیلات خودمالکی،افزود به زودی شاهد واگذاریهاری گروهی، تخصیص زمین اقشار ویژه و... در شهرستان دشتستان خواهیم بود.
هوائی گفت : در ۳ تا از شهرهای این حوزه اراضی نهضت ملی تخصیص یافته به متقاضیان در مرحله مناقصه جهت انتخاب پیمانکار مبنی بر آماده سازی می باشد.که پس از آماده سازی امکان اخذ پروانه و شروع ساخت آنها فراهم میگردد.
وی گفت؛اداراتی که به استعلامات موضوع اراضی جدید معرفی شده برای الحاق به محدوده شهری تا کنون پاسخ نداده هر چه سریعتر اقدام نمایند تا در فرآیند الحاقات تسهیل گردد.
زهرا هوائی تصریح کرد،واحدهای در حال اجرای شهر برازجان از پیشرفت فیزیکی خوبی برخوردار بوده و انتظار می رود متقاضیان هر پروژه جهت پرداخت آورده خود مطابق تعهدات قانونی خود عمل نمایند تا در به اتمام رساندن و تکمیل کردن این واحدها هر چه سریعتر اقدام گردد.
زهرا هوائی در ادامه بیان کرد؛در پروژه هایی که واحدها تکمیل گردیده متقاضیان می بایست جهت تحویل واحد خود فرآیند تنظیم قرارداد اجاره عرصه،اخذ سند مالکیت اعیانی و فروش اقساطی را انجام داده و پس از آن واحد به آنها تحویل خواهد گردید.

havaee dshtsn


وی گفت،در این خصوص تا کنون در پروژه ۲۴۲واحدی ولایت برازجان برای ۲۱۵نفر قرارداد اجاره عرصه و سند اعیانی صادر گردیده و از این تعداد ۱۶۵نفر فروش اقساطی نموده اند که به این ۱۶۵نفر واحد تحویل گردیده و ما بقی نیز در حال تکمیل این فرآیندها و سپس تحویل واحد خود می باشند.
هوائی گفت؛ تسریع در اخذ اسناد اراضی نهضت ملی در تمام شهرهای این حوزه در حال اجرا و یا اسناد صادر گردیده است.
احمد بنافی فرماندار شهرستان دشتستان تاکید بر واگذاری های گروهی نموده و افزود هر چه سریعتر در این خصوص اقدام شود.
وی خواستار تسریع در به اتمام رساندن آماده سازی اراضی مجموعه ۲۳هکتاری جوانی جمعیت برازجان شدند و افزودند انتظار می رود این پلاکها هر چه سریعتر تحویل افراد تخصیص یافته گردد.
بنافی گفت؛عملکرد بانکهایی که در پرداخت تسهیلات خودمالکی آمار قابل قبولی ندارند بررسی خواهد شد و در این خصوص باید پاسخگو باشند که علت چیست؟
احمد بنافی به پیشرفت فیزیکی پروژه های در دست احداث اشاره نموده و افزود؛تسریع در تکمیل این واحدها امیدی برای افراد متقاضی است و ادارات متولی نسبت به اتمام رساندن این واحدها اقدام نمایند.
فرماندار شهرستان دشتستان؛نقش ادارات متولی ساخت مسکن، می بایست امید آفرینی باشد و این موضوع در تکمیل سریع واحدهاست.
احمد بنافی؛پیشرفت فیزیکی دو پروژه ۳۴۰ و ۹۶واحدی رضایت بخش دانسته و افزودند امید است با ادامه این روند پیشرفت فیزیکی سریعتر شاهد به اتمام رساندن و تکمیل این ساختمانها باشیم.
بنافی؛پرداخت تسهیلات خود مالکی اعم از شهری و روستایی را یک تکلیف دانست و گفت بانکهای عامل می بایست به تکلیف قانونی خود عمل نمایند و هیچ بهانه ای مبنی بر عدم پرداخت تسهیلات قابل پذیرش نیست.

.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group