چهارشنبه 26 ارديبهشت 1403 | Wednesday 15 May 2024

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر از صدور هشدار دریایی سطح نارنجی در سواحل خلیج فارس استان خبر داد و گفت: سرعت ۵۵ کیلومتری وزش باد و ارتفاع موج دریا در خلیج‌ فارس تا ۳ متر از مخاطرات این هشدار دریایی است.

به گزارش دیارجنوب ، فرج‌الله شکوهی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر، با اشاره به استقرار سامانه بارشی بر روی آسمان استان بوشهر اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد با فعالیت سامانه بارشی وقوع پراکنده بارش باران، گاهی همراه با رعد و برق و وزش تند باد لحظه‌ای در برخی نقاط استان بوشهر پیش‌بینی می‌شود.

وی از مواج و متلاطم بودن خلیج‌فارس خبر داد و بیان کرد: از امروز با افزایش سرعت وزش باد و مواج شدن خلیج فارس تا 11 اسفند هشدار دریایی سطح نارنجی بر روی خلیج‌فارس و نوار ساحلی استان بوشهر صادر می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر سرعت وزش باد در این شرایط را 55 کیلومتر در ساعت بر روی خلیج‌فارس و نوار ساحلی استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود ارتفاع موج در خلیج‌فارس و نوار ساحلی استان بوشهر به بیش از 3 متر برسد.

شکوهی‌پور منطقه اثر هشدار دریایی سطح نارنجی را ساحل و دور از سواحل مرکزی و جنوبی استان بوشهر دانست و افزود: اختلال در فعالیت‌های دریایی خلیج فارس، خطر غرق شدن شناور به‌ویژه قایق و دیگر شناورها، پاره شدن تور صیادی، خطر غرق شدن شناگران و خسارت به تأسیسات در حوزه دریا و ساحل از دیگر مخاطرات هشدار دریایی است.

وی با تأکید بر پرهیز از تردد دریایی به‌ویژه خروج شناورها از اسکله‌های تجاری و صیادی استان بوشهر گفت: سواحل خلیج فارس در استان بوشهر از تا اواخر هفته جاری مواج و متلاطم است.

.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group