سه شنبه 25 ارديبهشت 1403 | Tuesday 14 May 2024

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر از صدور هشدار دریایی سطح زرد در نوار ساحلی این استان خبر داد و گفت: سرعت وزش باد تا ۵۰ کیلومتر بر روی خلیج‌فارس افزایش می‌یابد و ارتفاع موج دریا به بیش از ۲.۵ متر می‌رسد.

به گزارش دیارجنوب ، فرج‌الله شکوهی‌‌پور با بیان اینکه از امشب تا اواخر روز دوشنبه 23 بهمن، بارش پراکنده باران و وزش تند باد لحظه‌ای در سطح استان و روی دریا پیش‌بینی می‌شود، اظهار داشت: طی این مدت به سبب وزش باد، خلیج‌ فارس و نوار ساحلی استان بوشهر مواج و متلاطم خواهد بود.

وی از صدور هشدار دریایی سطح زرد در استان بوشهر خبر داد و گفت: وزش باد متوسط تا نسبتاً شدید تا بیش از 50 کیلومتر در ساعت، افزایش ارتفاع موج دریا تا 2.5 متر از جمله مخاطرات این هشدار دریایی است.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر جهت وزش باد در استان را متغیر، غالباً جنوب شرقی تا جنوب غربی دانست و خاطرنشان کرد: فردا جهت وزش باد روی سواحل و دریا غالباً شرقی تا جنوب شرقی با سرعت تا 50 کیلومتر در ساعت پیش‌بینی شده است.

شکوهی‌‌پور ادامه داد: ارتفاع موج دریا خلیج‌فارس در نوار ساحلی استان بوشهر اکنون 120 سانتی‌متر و فردا تا 2.5 متر ارزیابی شده است.

وی با تأکید بر پرهیز از تردد در خلیج‌ فارس در این شرایط جوی و آب و هوا گفت: افزایش ارتفاع موج در خلیج فارس، اختلال در فعالیت دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی از جمله مخاطرات وضعیت هشدار زرد دریایی است.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر اضافه کرد: برای پیشگیری از هرگونه خسارت احتمالی و حوادث باید تمهیدات لازم در نوار ساحلی استان بوشهر اندیشیده شود./تسنیم

.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group