سه شنبه 25 ارديبهشت 1403 | Tuesday 14 May 2024

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر از پرداخت ۲ میلیارد و ۱۳۲ میلیون تومان برای تغذیه ۹۳۸ مادر باردار و شیرده تحت حمایت از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

به گزارش دیارجنوب، عباس روشن یکشنبه شب در جمع خبرنگاران گفت: سو تغذیه نوعی بیماری به شمار می‌آید که به علت مصرف ناکافی یا بیش از اندازه یک یا چند ماده غذایی بروز می‌کند و به دنبال آن عوارضی همچون بیماری‌های تیروئیدی، کم خونی، ریزش مو و … بوجود می‌آید.
مدیر کل کمیته امداد بوشهر در رابطه با کمک به بهبود تغذیه مادران باردار و شیرده تحت حمایت کمیته امداد اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون ۲ میلیارد و ۱۳۲ میلیون تومان جهت تأمین سبد غذایی ۹۳۸ مادر باردار و یا شیرده هزینه شده است.

nashast komite 6 روشن خاطر نشان کرد: سرانه هر سبد غذایی ارائه شده مبلغ ۳۵۰ هزار تومان است.
مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر هدف از توزیع سبد غذایی جهت مادران باردار و شیرده را ارتقا وضعیت تغذیه این مادران و ایجاد نگرش و ترویج فرهنگ تغذیه سالم در آنها عنوان کرد.
روشن گفت: برنامه مذکور بر اساس تفاهم نامه همکاری میان این نهاد و دانشگاه علوم پزشکی اجرا می‌شود.
وی خاطر نشان کرد: گروه هدف با تاییدیه معتبر توسط ماما – پزشک خانواده و یا پزشک متخصص زنان و زایمان مبنی بر باردار بودن) با مشکلاتی همچون وزن گیری نامطلوب، اختلال در ایندکس‌های آزمایشگاهی و… تحت برنامه قرار می‌گیرند./ مهر
.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group