چهارشنبه 26 ارديبهشت 1403 | Wednesday 15 May 2024

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: از امروز تا یکشنبه هفته آینده نسبت به تلاطم و مواجی خلیج فارس هشدار سطح نارنجی (اقدام ضروری) داده می‌شود.

به گزارش دیارجنوب، پیام مساعدی روز پنجشنبه اظهار کرد: در مدت یاد شده سرعت وزش بادهای شمال غربی گاهی بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج دریا به ۹۰ تا ۱۸۰ سانتیمتر و گاهی تا ۲۴۰ سانتیمتر خواهد رسید.
وی بیان کرد: منطقه اثر این پدیده بیشتر سواحل و فراساحل استان بوشهر با تمرکز بر سواحل و فراساحل جنوبی و مرکزی پیش‌بینی شده است.
کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر تصریح کرد: تا روز یکشنبه هفته آینده همچنین نسبت به اختلال در ترددها و فعالیت‌های دریایی خلیج فارس، خطر غرق‌شدن شناورها به‌ویژه شناورهای سبک و نیمه‌سنگین، پاره‌شدن تورهای صیادی و خطر غرق شناگران هشدار داده می‌شود.

mavaji khalijfars
مساعدی ادامه داد: در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی، طی ساعت‌هایی با وزش باد و فردا در برخی نقاط همراه با مه رقیق صبحگاهی پیش‌بینی می‌شود.
وی افزود: در ۲۴ ساعت آینده جهت وزش باد به طور غالب شمال غربی تا غربی با سرعت ۱۰ تا ۳۲ گاهی تا ۴۰ کیلومتر در ساعت و بر روی دریا در برخی ساعت‌ها با سرعت ۱۶ تا ۴۶ کیلومتر در ساعت پیش‌بینی شده است.
مساعدی ادامه داد: در ۲۴ ساعت آینده ارتفاع موج دریا در سواحل شمالی ۶۰ تا ۱۲۰ و در سواحل مرکزی و جنوبی ۹۰ تا ۱۸۰ و دور از ساحل گاهی ۲۴۰ سانتیمتر پیش‌بینی می‌شود.
وی افزود: فردا در بندر بوشهر زمان مد اول ۰۰:۲۳، جزر اول دریا ساعت ۰۷:۰۳، مد دوم ساعت ۱۴:۳۶ و جزر دوم ساعت ۲۱:۱۹ خواهد بود./ ایرنا
.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group