چهارشنبه 26 ارديبهشت 1403 | Wednesday 15 May 2024

مدیرکل امور مالیاتی استان بوشهر با بیان اینکه در ۹ ماه امسال بیش از ۹ هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی استان وصول شده است گفت: ۴۰ درصد درآمد مالیاتی استان از صنایع پارس جنوبی وصول شده است.

به گزارش دیارجنوب ، محمدجواد رستمی با اشاره به افزایش تسلیم اظهارنامه مالیاتی در استان بوشهر اظهار داشت: در سال 1400 تسلیم اظهارنامه مالیاتی در استان بوشهر به 77 هزار مورد رسید و در سال گذشته 10 درصد افزایش یافت و امسال به 113 هزار و 665 مورد تسلیم شده است.

وی با بیان اینکه اظهارنامه مالیاتی تسلیم شده پس از پالایش در دستور کار قرار می‌گیرد، گفت: برخی از این اظهارنامه‌‌ها از پرداخت مالیات معاف می‌شوند.

مدیرکل امور مالیاتی استان بوشهر به وصول مالیات در 9 ماه امسال پرداخت و با اشاره به نقش تأسیسات و صنایع پارس جنوبی در وصول مالیات خاطرنشان کرد: از 9 هزار و 267 میلیارد تومان وصول مالیات در 9 ماه امسال 40 درصد آن مربوط به پالایشگاه‌ها و صنایع مختلف پارس جنوبی به میزان حدود 3 هزار و 700 میلیارد تومان بوده است.

رستمی، از حذف وصول مالیات از صنایع پتروشیمی در سال‌های گذشته خبر داد و بیان کرد: در قبل صنایع پتروشیمی در منطقه عسلویه با سود بالا، اما از پرداخت مالیات معاف بودند که با اصلاح قانون از دی‌ماه 1400 این معافیت‌ها برداشته شد.

وی با بیان اینکه صنایع پتروشیمی مشمول پرداخت مالیات عملکرد شده‌اند، گفت: امسال بر مبنای تولید و صادرات محصولات پتروشیمی مالیات آن‌ها مطالبه می‌شود./تسنیم

.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group