يكشنبه 23 ارديبهشت 1403 | Sunday 12 May 2024

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بوشهر از واگذاری زمین مسکونی در شهرهای مختلف این استان به متقاضیان خبر داد و گفت: تاکنون در ۱۹ شهر استان بوشهر یک‌هزار و ۷۶ قطعه زمین مسکونی تحویل متقاضیان شده که حدود ۹۰ درصد این اراضی در یک ماه گذشته واگذار شده است.

به گزارش دیارجنوب، علیرضا مقدم روز چهارشنبه در بازدید مديرکل دفتر نظارت و ارزيابی مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور از پروژه‌های نهضت ملی مسکن در استان بوشهر اظهار داشت: تاکنون ۲۹ هزار نفر متقاضی در طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر استان بوشهر ثبت‌نام کرده‌اند.
وی با بیان اینکه استان بوشهر دارای ۴۰ شهر در ۱۰ شهرستان است، افزود: ۳ شهر عسلویه، بوشهر و برازجان شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت هستند که واحدهای مسکونی این شهرها توسط اداره کل راه و شهرسازی استان پیگیری می‌شود.

vagozari zamin
مقدم به واریز مبلغ اولیه ۴۰ میلیون تومانی در ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن اشاره کرد و گفت: تاکنون ۳ هزار و ۴۱۵ نفر متقاضی مسکن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت استان مبلغ اولیه به میزان ۴۰ میلیون تومان واریز کرده‌اند و این مبلغ مبنای ورود به ثبت‌نام نهضت ملی مسکن است.
مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر افزود: علاوه بر تعداد یاد شده ۴۵۰ مددجو کمیته امداد و بهزیستی استان بوشهر نیز که نیاز به پرداخت مبلغ اولیه ۴۰ میلیون تومانی ندارند، مشمول دریافت مسکن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت شده‌اند.
مقدم با بیان اینکه در مجموع تاکنون ۳ هزار و ۸۱۵ نفر متقاضی مشمول تخصیص پروژه شده‌اند، افزود: این تعداد متقاضی برای دریافت وام مسکن به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند و ۲۴۰۰ واحد منجر به انعقاد قرارداد با بانک شده است.
وی از آغاز ساخت ۳ هزار واحد مسکونی در شهرهای مختلف استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: ۲ هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی دارای فونداسیون شامل ساخت اسکلت سقف یک‌هزار و ۳۰۰ واحد، ۴۴۰ طرح در مرحله سفت کاری و ۲۴۰ مسکن دیگر نیز در مرحله نازک کاری قرار دارد.
مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر اضافه کرد: ۱۸۰ واحد مسکونی در شهرهای یاد شده استان بوشهر در مرحله پایانی قرار دارد که تا پایان امسال تعدادی از آنها افتتاح و به متقاضیان واگذار می‌شود.
وی یکی از مشکلات مهم ساخت مسکن در این اراضی نبود زیرساخت‌های لازم دانست و تصریح کرد: این اراضی جدیداً به شهرهای استان بوشهر الحاق شده و از زیرساخت‌های اولیه شامل خطوط انتقال آب، شبکه برق، گاز و یا جاده دسترسی به اراضی بی‌بهره هستند.
مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر با بیان اینکه اداره کل راه و شهرسازی استان بوشهر برای ایجاد زیرساخت‌ها در اراضی یاد شده فراخوان انتخاب پیمانکار صادر کرده است گفت: تا آماده‌سازی ‌لازم در این اراضی انجام نشود متقاضیان نمی‌توانند ساخت واحدهای مسکونی آغاز کنند.

/

استان بوشهر

Template Design:Dima Group