يكشنبه 23 ارديبهشت 1403 | Sunday 12 May 2024

با ساخت پروژه عمرانی بزرگی مثل بزرگراه امام علی(ع) در مرکز استان با اعتباری بیش از 26 میلیارد تومان و نجات بندر بوشهر از بن‌بست جاده‌ای، شاید کمتر کسی تصور می‌کرد که به علت ارتفاع بسیار کم سنگ‌جدول‌های این اتوبان، شاهد تصادف‌های مکرر و جان‌باختن شهروندان باشیم.

به گزارش دیارجنوب به نقل از خبرگزاری فارس- بوشهر، فاطمه مظفری‌پور: اولین‌بار نیست که در بزرگراه امام علی(ع) بوشهر، خودروهای دو سمت اتوبان به یکدیگر برخورد می‌کنند، آن هم بخاطر یک سهل‌انگاری!
با ساخت پروژه عمرانی بزرگی مثل بزرگراه امام علی(ع) در مرکز استان با اعتباری بیش از 26 میلیارد تومان و نجات بندر بوشهر از بن‌بست جاده‌ای، شاید کمتر کسی تصور می‌کرد که به علت ارتفاع بسیار کم سنگ‌جدول‌های این اتوبان، شاهد تصادف‌های مکرر و جان‌باختن شهروندان باشیم.

sang j2

هشدار دادگستری برای جبران خسارت مردم نادیده‌ گرفته شد!
مهدی مهر‌انگیز، رئیس کل دادگستری استان بوشهر در پنجمین روز از شهریورماه سال جاری به این موضوع ورود کرد و با اشاره به مطالبه مردم در خصوص بزرگراه امام علی(ع) بوشهر و ایجاد مانع در بلوار آن گفت: استاندارد مانع یک متر و هشت سانتیمتر است که متاسفانه در برخی نقاط این جاده کمتر از 10 سانتیمتر است به همین منظور جلسه ای با شهردار برگزار شد و تصمیماتی صورت گرفت و نیز فرماندار بوشهر اعلام کرد که مبلغ 13 میلیارد تومان برای ایجاد مانع در بلوار اختصاص پیدا کرده است.
وی خطاب به شهرداری و مسؤولان شورای اسلامی شهر بوشهر گفت: «فقط 30 روز مهلت دارید تا این وضعیت را اصلاح کنید در غیر این صورت باید منتظر عواقب قانونی نواقص طرح و حوادث ناشی از آن باشید.»

sang j2

بزرگراه امام علی(ع)- ورودی بندر بوشهر


حالا اما در 5 دی ماه هستیم و از آن مهلت 30 روزه به تقریب بیش از 3 ماه می‌گذرد و وحید نیک‌روش رئیس شورای شهر بوشهر به فارس گفته است: «مصوبه‌ای در خصوص اتوبان امام علی نداشته‌ایم!» و این درحالی است که در 5 شهریورماه سال جاری بر اساس صدور دستور قضائی، شورا و شهرداری موظف شدند حداکثر ظرف مهلت ۲ روز با برگزاری جلسه‌ با شورای ترافیک استان و پلیس راهور نسبت به رفع نواقص اعلامی اقدام کنند.
شهردار و مسؤولان شورا باید از جیبشان خسارت بدهند
اکنون در زمانی که بسیاری از خانواده‌ها از نقص اتوبان دچار سانحه و خسارت مالی و جانی شده‌اند، به فکر هشدار رئیس‌کل دادگستری بوشهر هستیم که خطاب به شورا و شهرداری گفته بود: «اگر در مهلت داده شده، این مشکل رفع و پیگیری نشود، تمام خسارت‌های وارده به مردم باید به صورت شخصی توسط مسببان این امر پرداخت شود و کسی حق استفاده از بیت‌المال برای جبران خسارت‌ها را ندارد.»

محمدرضا محمدی معاون عمرانی شهرداری بوشهر می‌گوید: این طرح در مهلت داده شده به شورای ترافیک ارجاع داده شد و جلسه‌های متعددی برای بررسی این موضوع انجام شده است و شهرداری همچنان در انتظار نتیجه بررسی‌های شورای فنی ترافیک استان بوشهر است.
در حالی که معاون شهردار بوشهر، گذشتن سه ماه از مهلت داده شده و بررسی آن توسط شورای ترافیک در بازه زمانی یاد شده را طبیعی می‌داند، می‌گوید: «به محض این که شورای فنی ترافیک استان، مصوبه خود را به شهرداری اعلام کند، باتوجه به تخصیص یافتن اعتبار، اصلاح سنگ‌جدول‌های اتوبان امام علی(ع) شهر بوشهر را شروع خواهیم کرد.»
حال معلوم نیست که اگر خسارتی در این بازه زمانی بر اثر نقص اتوبان به مردم وارد شود، چه کسی مسؤولیت آن را می‌پذیرد از سوی دیگر طولانی شدن روند بررسی افزایش ارتفاع سنگ جدول‌های این اتوبان مزید برعلت برای افزایش احتمال تصادف‌ در این اتوبان خواهد بود، باید دید با توجه به پایان مهلت یاد شده، دادگستری استان بوشهر، نتیجه‌ هشدارهای خود را چگونه به ظهور می‌رساند.
/

استان بوشهر

Template Design:Dima Group