شنبه 29 ارديبهشت 1403 | Saturday 18 May 2024

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر از اجرایی شدن کاشت درخت جنگلی تولید چوب با پساب فاضلاب خبر داد و گفت: در این زمینه ۲۰ هزار درخت در محدوده تصفیه‌خانه فاضلاب بوشهر کاشته شد.

به گزارش دیارجنوب ، ابوالحسن عالی صبح امروز در نشست بررسی طرح‌های فاضلاب استان بوشهر اظهار داشت: در این راستا طرح‌های جمع‌آوری فاضلاب و شبکه‌گذاری در شهرهای بوشهر، گناوه و دیلم تسریع یافته است.

وی یکی از ظرفیت‌های مهم طرح فاضلاب را استفاده از پساب آن در توسعه فضای سبز و طرح‌های تولید چوب دانست و بیان کرد: این طرح با مشارکت بخش خصوصی در محدوده طرح فاضلاب بوشهر اجرایی شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با اشاره به اجرایی شدن کاشت درخت جنگلی تولید چوب با پساب فاضلاب خاطرنشان کرد: در این زمینه 20 هزار درخت جنگلی در محدوده تصفیه‌خانه فاضلاب بوشهر کاشته شد.

عالی، گونه‌های کشت شده را درختان گز، کهور، اکالیپتوس و کنوکارپوس دانست و با بیان اینکه در مرحله دوم این طرح 30 هکتار به پروژه درختکاری اختصاص داده شده است،گفت: مرحله دوم این طرح 15 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در این مرحله تاکنون 4.5 هکتار آن اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه کشت درختان جنگلی با هدف تولید چوب و توسعه فضای سبز در اولویت برنامه شرکت آب و فاضلاب استان در استفاده بهینه از پساب فاضلاب دانست و خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های راهبردی این شرکت کاشت در طرح‌های فاضلاب کاشت درخت است که بدون تردید این مهم به افزایش سرانه فضای سبز و همچنین زیباسازی اراضی محدوده تأسیسات فاضلاب کمک می‌کند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر یکی از طرح‌های مهم را اجرایی شدن طرح فاضلاب در محلات جنوبی بوشهر با سرمایه‌گذاری 1500 میلیارد تومان دانست و تصریح کرد: در اجرای فاضلاب محلات جنوبی شهر بوشهر سرمایه‌گذار بخش خصوصی متعهد شده تا در اجرایی شدن این پروژه توسعه جنگل‌کاری در دستور کار قرار دهد.

.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group