پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403 | Thursday 16 May 2024

مدیرکل آموزش‌وپرورش بوشهر با اشاره به وجود ۱۷۰۰ کلاس درس تخریبی در استان گفت: ۳۰۰ مدرسه در استان میزبانی شهدای گمنام را بر عهده داشتند و ۱۰ هزار دانش‌آموز نیز به اردوی راهیان نور اعزام می‌شوند.

به گزارش دیارجنوب، علی موحدی در نشست خبری یکشنبه‌های پاسخگویی 19 آذرماه با اشاره به استقبال مردم استان بوشهر از شهدای گمنام اظهار داشت: 300 مدرسه در استان بوشهر با حضور 60 هزار دانش‌آموز میزبان شهدای گمان هستند و سال گذشته در 110 مدرسه شهدا مورد استقبال دانش‌آموزان قرار گرفتند.
وی اضافه کرد: در سال گذشته هفت هزار و 500 دانش‌آموز به اردوی راهیان نور اعزام‌شده‌اند که در سال جاری 10 هزار دانش‌آموز به این اردو اعزام می‌شوند.
موحدی در ادامه بیان داشت: حضور دانش‌آموزان در اردوی راهیان نور ازلحاظ تأثیرگذاری و تحول یکی از طلایی‌ترین برنامه‌های فرهنگی آمورش و پرورش است.
وی از انعقاد تفاهم‌نامه با وزارت نفت خبر داد و گفت َ: در نشست با مشاور وزیر نفت در حوزه آموزشی و برگزاری کلاس‌های تقویتی و بنیه علمی تفاهم‌نامه‌ای بسته شد که اعتباری برای برگزاری کلاس‌های کنکور و تقویتی و توانمندسازی دبیران اختصاص یابد.

nashast amozeshparvrsh 1

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان بوشهر با اشاره به اینکه سال گذشته رتبه 18 دانش‌آموز زیر سطح دورقمی داشته‌ایم بیان داشت: سیصد دانش‌آموز در سال گذشته رتبه کنکور آن‌ها زیر هزار بودند که محصول کلاس‌ها و دوره‌های برگزارشده است.
وی تصریح کرد: در سال جاری قبولی دانش‌آموزان در دانشگاه‌های معتبر دولتی در رشته‌های مهم بیش از دو برابر سال گذشته بوده است.
وی از احداث 45 زمین چمن مصنوعی در مدارس استان بوشهر طی دو سال گذشته خبر داد و بیان داشت: احداث 20 کلاس درس تربیت‌بدنی، تجهیز 30 کلاس بهداشت و توزیع دو هزار اقلام بهداشتی و ورزشی بین مدارس خبر داد.
وی از خریداری 45 دستگاه خودرو برای نوسازی ناوگان آموزش و پروش استان بوشهر خبر داد و ابراز داشت: بعد از چندین سال 24 خودروی سواری 10 خودرو وانت 10 سایپا و 2 ون برای تجهیز ناوگان آموزش‌وپرورش خریدار شد.

nashast amozeshparvrsh 1

وی بابیان اینکه در دو سال گذشته یک هزار ملک آموزش‌وپرورش سند تک‌برگ آن‌ها گرفته‌شده است گفت: 57 هکتار از املاکی که عرصه آن‌ها بنیاد مستضعفان و اعیان آن‌ها مربوط به آموزش‌وپرورش بود با رایزنی در اختیار آموزش‌وپرورش قرار گرفت.
وی در خصوص رفع کمبود معلم در استان بوشهر بیان داشت: با توجه به بازنشستگی هزار معلم در استان برای جبران آن 300 نفر در ابتدایی و 325 نفر در دبیرستان استخدام شدند و از محل خرید خدمت سال قبل 250 معلم استفاده شدند و بخشی از کمبودهای معلمان در استان بوشهر هم توسط سرباز معلم و دانشجو معلمان برطرف شد.
مدیرکل آموزش‌وپرورش استان بوشهر رتبه کنکور در استان بوشهر رابین 18 تا 20 عنوان کرد و خاطرنشان کرد: در استان بوشهر یک هزار و 700 کلاس تخریبی وجود دارد که به‌عنوان یکی از چالش‌های اساسی آموزش‌وپرورش که کمبود فضای آموزشی است قلمداد می‌شود.

nashast amozeshparvrsh 1
.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group