جمعه 28 ارديبهشت 1403 | Friday 17 May 2024

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی بوشهر از صدور ۳۲ هزار مجوز از طریق درگاه ملی و رتبه نخست این استان در پرداخت تسهیلات خبر داد و گفت: استان بوشهر با سهم ۶ درصدی رتبه سوم کشور در تولید ناخالص ملی را دارد.

به گزارش دیارجنوب، رسول زارعی در نشست خبری یکشنبه‌های پاسخگویی 19 آذرماه اظهار داشت: در سال جاری مجموع درآمد مصوب محقق شده در بودجه استان ۱۳ هزار ۷۰۰ میلیارد تومان است که ۹۸ درصد را اداره کل مالیاتی وصول می‌کند.

وی اضافه کرد: در هشت‌ماهه سال جاری 9 هزار میلیارد تومان توسط گمرکات استان بوشهر تحقق درآمد شده است.

زارعی با اشاره به اینکه جایگاه خوبی در ضریب بیمه نداریم ابراز داشت: به دلیل وجود صنایع نفت گاز و پتروشیمی و انجام امور بیمه‌ای آن‌ها در سطح کشور متأسفانه باعث شده جایگاه خوبی در ضریب بیمه نداشته باشیم و مؤسسات بیمه‌ای استان آسیب ببینند.

وی در ادامه گفت: در چند سال گذشته سامانه‌ای طراحی شد که در آن دستگاه‌های اجرایی، شرکت‌ها و نهادهای دولتی و غیردولتی مجموعه مطالبات را به‌صورت سه‌ماهه در آن بارگذاری کنند.

وی در خصوص طراحی سامانه درگاه ملی مجوزها در کشور بیان داشت: با طراحی این درگاه مردم برای دریافت مجوز به‌جایی مراجعه نمی‌کردند و مشکلات مردم برای دریافت مجوز کمتر شد.

nashast daraee 1

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان بوشهر هدف از مولدسازی دارایی‌های دولتی را بهره‌وری کردن دارایی‌های راکد و استفاده مفید از دارایی عنوان کرد و اذعان داشت: ۵۱ پروژه عمرانی نیمه‌تمام در استان وجود دارد که با برنامه‌ریزی دقیق از طریق فروش تهاتر یا واگذاری به بخش خصوصی مشکل آن رفع خواهد شد.

وی در تشریح پرداخت تسهیلات در استان بیان داشت: سهم استان بوشهر در تسهیلات تبصره 18 در سال 1400 با بهره 4 درصد مجموعاً 540 میلیارد تومان بود که 730 میلیارد تومان پرداخت شد و سال گذشته که مبلغ ابلاغیه آن 444 میلیارد تومان بود 550 میلیارد تومان پرداخت شد.

زارعی سهم تسهیلات تبصره 18 با سود 4 درصد نهادهای حمایتی در سال جاری را یک هزار و 166 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: سهم تسهیلات تبصره 18 با نرخ 18 درصد دستگاه‌های اجرایی دو هزار و 100 میلیارد تومان است که مقدار آن در مناطق محروم و مرزی متفاوت است.

وی در ادامه بیان داشت: سال گذشته استان بوشهر با پرداخت یک هزار و 100 میلیارد تومان در پرداخت تسهیلات رتبه اول کشور را کسب کرد.

وی بابیان اینکه بیش از 61 هزار مجوز در حوزه‌های مختلف در درگاه ملی مجوزها از سال گذشته تاکنون ثبت‌شده است گفت: از این تعداد بیش از 32 هزار مجوز آن صادرشده بیش از هفت هزار مجوز در حال بررسی است.

nashast daraee 1

وی با اشاره به اینکه بیشترین صدور مجوز با بیش از 4 هزار مجوز مربوط به سفرهای صیادی است ابراز داشت: بیش از دو هزار و صد مجوز مربوط به کسب‌وکارهای خانگی، بیش از دو هزار مجوز قالی‌بافی، بیش از 600 مجوز مربوط به صنایع‌دستی صادرشده است.

وی جمع سپرده‌ها نزد بانک‌های استان را بیش از 132 هزار میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: از بهمن سال 1400 که قانون جدید مالیات ابلاغ شد میزان آلایندگی برحسب میزان آلایندگی در سه گرید مختلف در نظر گرفته شد.

زارعی با اشاره به اینکه اعتبارات عمرانی استان بیش از 4 هزار و 700 میلیارد تومان در نظر گرفته‌شده است بیان داشت: از این مقدار 550 میلیارد تومان برای اعتبارات عمرانی تخصیص داده‌شده است.

وی میزان تحقق درآمدهای گمرکات استان در سال گذشته را هفت هزار و 700 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: در سال جاری میزان تحقق درآمد گمرک‌های استان بیش از 9 هزار میلیارد تومان بوده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان بوشهر در پایان خاطرنشان کرد: 6 درصد از تولید ناخالص کشور سهم استان بوشهر است که رتبه سوم را در اختیار دارد.

nashast daraee 1nashast daraee 1nashast daraee 1nashast daraee 1

.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group