شنبه 22 ارديبهشت 1403 | Saturday 11 May 2024

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: از ظهر یکشنبه تا ظهر دوشنبه نسبت به مواجی و تلاطم دریا هشدار داده می‌شود.

به گزارش دیارجنوب، پیام مساعدی روز شنبه اظهار کرد: در این مدت پیش بینی شده سرعت وزش باد گاهی تا ۴۴ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج دریا در سواحل و فراساحل جنوبی استان بوشهر استان به ۹۰ تا ۱۵۰ سانتیمتر برسد.
وی بیان کرد: از ظهر یکشنبه تا ظهر دوشنبه نسبت به احتمال اختلال موقت در ترددها و فعالیت دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی هشدار داده می‌شود.
کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر تصریح کرد: با چنین وضعیتی انتظار می رود اجتناب از ترددهای دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی در مناطق تحت تأثیر مورد توجه قرار گیرد و تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هرگونه خسارت احتمالی اندیشیده شود.

bad moj
مساعدی ادامه داد: در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی، گاهی وزش باد و فردا در برخی نقاط مه صبحگاهی پیش بینی شده است.
وی افزود: در مدت یاد شده جهت وزش باد در استان بوشهر جنوب شرقی تا جنوب غربی و از فردا شمال غربی تا غربی با سرعت هشت تا ۲۸ گاهی تا ۳۶ کیلومتر در ساعت و از ظهر فردا در سواحل جنوبی ۱۲ تا ۳۶ گاهی تا ۴۲ کیلومتر در ساعت پیش بینی می‎شود.
مساعدی ادامه داد: در ۲۴ ساعت آینده ارتفاع موج دریا در سواحل و فراساحل استان ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتی‌متر و از ظهر فردا در سواحل جنوبی ۶۰ تا ۱۲۰ و در فراساحل تا ۱۵۰ سانتیمتر پیش بینی شده است.
وی اظهار کرد: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۰:۳۵ دقیقه بامداد، مد اول ساعت ۰۵:۳۰، جزر دوم ساعت ۱۰:۱۵ و مد دوم ساعت ۱۷:۴۰ خواهد بود./ ایرنا

استان بوشهر

Template Design:Dima Group