جمعه 28 ارديبهشت 1403 | Friday 17 May 2024

بمناسبت روز جهانی معلولین ،نمایشگاه آثار هنری و صنایع دستی معلولین در فرهنگسرای ارشاد برازجان برپا شد

به گزارش دیارجنوب ، بمناسبت روز جهانی معلولین با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد و مراکز غیر دولتی بهزیستی و با حضور پرشور مردم ، نمایشگاه آثار هنری و صنایع دستی معلولین در محل فرهنگسرای ارشاد افتتاح گردید.
جعفر کمالی رییس بهزیستی شهرستان دشتستان با حضور در این مراسم گفت: اینگونه برنامه ها موجب میگردد که جامعه از توانمندی معلولین آگاه شود و نگرش آنان نسبت به معلولین از افراد دریافت کننده صرف خدمات به افراد فعال و توانمند تغییر یابد، و فرصتی برای حضور آنان در جامعه فراهم گردد.

وی افزود: شهرستان دشتستان دارای معلولین توانمند در زمینه های مختلف علمی ،هنری، ورزشی می باشد که در مسابقات ملی و بین المللی افتخار آفرین هستند.

وی به نقش مراکز حرفه اموزی بهزیستی در اموزش حرفه و فعالیتهای هنری و آماده سازی معلولین برای حضور در جامعه اشاره نمود و گفت : در این مراکز حصیر بافی، بافت سبد و تابلو فرش اموزش داده میشود و دستاوردهای آنان بفروش میرسد.

رییس بهزیستی دشتستان به دیگر مراکز غیر دولتی همکار با بهزیستی اشاره کرد و افزود: علاوه بر مراکز مثبت،مراکز مجری توانبخشی مبتنی بر جامعه می باشند که در روستا و مناطق محروم شهری با کمک تسهیل گران دهیاران و اعضا شورا روستا در اجرای برنامه های توانبخشی در زمینه های مختلف سلامت،معاش ، آموزش ، توانمندسازی اجتماعی ، اشتغال فعالیت می کنند. آنچه که اهمیت دارد اینست که برای حضور معلولین در جامعه بایستی فرصتهای مساوی فراهم گردد و این نیاز به همکاری و مشارکت اعضاء جامعه ، خود فرد معلولین ،خانواده معلولین و بخشهای دولتی و غیر دولتی دارد و امیدوار هستیم که در آینده ای نزدیک شاهد حضور آنان در فعالیتهای اجتماعی بیشتری باشیم.

namayeshgah behzisti 1namayeshgah behzisti 1namayeshgah behzisti 1namayeshgah behzisti 1namayeshgah behzisti 1namayeshgah behzisti 1namayeshgah behzisti 1namayeshgah behzisti 1namayeshgah behzisti 1namayeshgah behzisti 1namayeshgah behzisti 1namayeshgah behzisti 1namayeshgah behzisti 1namayeshgah behzisti 1namayeshgah behzisti 1

.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group