شنبه 22 ارديبهشت 1403 | Saturday 11 May 2024

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ‎ای استان بوشهر گفت: با شناسایی ۷۵۱ فقره تخلف در ورود به حریم راه‌های استان زمینه برخورد قاطع با متخلفان انجام شد. 

به گزارش دیارجنوب، عبدالکریم اخترشناس روز شنبه در نشست با مسئولان اجرای استان بوشهر اظهار کرد: با تشکیل گشت‌های صیانت حریم، حفاظت و حراست از راه‌های استان بوشهر و شناسایی و برخورد با تخلف‌های احتمالی در یک رصد شبانه‌روزی انجام می شود.
وی افزود: بیشترین تخلفات حریم راه در شهرستان‌های دشتی و تنگستان شناسایی شده و کمترین مورد هم مربوط به جم و دیلم بوده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر تصریح کرد: به استناد ماده ۱۷ قانون ایمنی راه‌ها، ایجاد هرگونه ساختمان، دیوارکشی و تأسیسات در شعاع ۱۰۰ متر از انتهای حریم راه‌ها بدون کسب مجوز ممنوع است.

takhalof rah
اخترشناس ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون با ۱۳۰ مورد دست‌فروشان حاشیه راه، ۱۱۲ مورد تابلوها و بنرهای غیرمجاز، ۳۶۴ مورد راه دسترسی غیرمجاز، ۹۸ مورد ساخت و سازهای غیرمجاز و ۴۷ مورد عبور تأسیسات در حریم راه‌های استان بوشهر برخورد یا جمع ‎آوری شده است.
وی عنوان کرد: با یادآوری اینکه خاطرنشان کرد: استعلام و اخذ مجوز از ادارات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قبل از هر گونه خرید زمین و یا سرمایه گذاری و ساخت و ساز در حریم راه‌ها می تواند از هرگونه ایجاد مشکلات قضایی جلوگیری کند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر یادآور شد: طی سال جاری ۲۱۵ مجوز برای سرمایه‌گذاری و فعالیت در راستای قوانین حریم راه‌های استان صادر شده است.
اخترشناس ادامه داد: کمترین مشکلی که در ساخت و سازهای حریم جاده‌ای ایجاد می‌شود، چالش های وسیع ایمنی کاربران جاده ای است.

.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group