دوشنبه 24 ارديبهشت 1403 | Monday 13 May 2024

رئیس هیئت نظارت شورای نگهبان در استان بوشهر گفت: برای نظارت بر شعب اخذ رأی در انتخابات ۱۱ اسفند ۴ هزار ناظر شورای نگهبان در استان بوشهر آموزش‌های لازم تخصصی را فرا گرفته‌اند.

به گزارش دیارجنوب ، خلیل رضایی با اشاره به برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در 11 اسفند امسال اظهار داشت: برای نظارت بر شعب اخذ رأی در انتخابات 11 اسفند 4 هزار ناظر شورای نگهبان در استان بوشهر آموزش‌های لازم تخصصی را فرا گرفته‌اند و برخی دیگر هم در حال آموزش هستند.

وی باتأکید بر تحقق 4 مولفه مورد نظر مقام معظم افزود: تحقق راهبردهای رهبر معظم انقلاب اسلامی شامل امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت در دستور کار قرار دارد و در این راستا اقدامات لازم برای برگزاری انتخابات پرشور با حضور حداکثری مردم فراهم شده است.

سرپرست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان بوشهر با اشاره به بررسی صلاحیت کاندیداهای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: از 100 داوطلب انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان بوشهر که تأیید نشده‌اند و یا عدم احراز صلاحیت آنان اعلام شده است 88 نفر اعتراض و شکایت خود را ثبت کرده‌اند و نتیجه آن نیمه دوم دی ماه اعلام می‌شود.

رضایی به بررسی صلاحیت کاندیداهای مجلس شورای اسلامی پرداخت و بیان کرد: صلاحیت کاندیداهای انتخابات مجلس آغاز شده است و هیئت‌های نظارت استانی و مرکزی 50 روز وقت دارند تا صلاحیت همه داوطلبان اعم از کاندیداها که توسط هیئت‌های اجرایی تأیید صلاحیت و یا افرادی که با عدم تأیید و یا عدم احراز صلاحیت مواجه شده‌اند مورد بررسی هیئت‌های نظارت استانی و مرکزی قرار می‌گیرند و در نیمه دوم دی ماه نتیجه نهایی اعلام می‌شود.

وی افزود: 800 شعبه اخذ رأی در استان بوشهر برای برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری پیش‌بینی شده و تبلیغات کاندیداها از 3 تا 9 اسفند تعیین شد و قبل از این زمان هرگونه تبلیغات در فضای حقیقی و مجازی توسط داوطلبان و هواداران غیرقانونی و تخلف است که مورد پیگیری قرار می‌گیرد.

سرپرست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان بوشهر ابراز امیدواری کرد: با انسجام و هماهنگی که در استان بوشهر وجود دارد، انتخابات 10 اسفند با سلامت و پرشور و با حضور حداکثری مردم در نقاط مختلف استان برگزار خواهد شد.

.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group