يكشنبه 23 ارديبهشت 1403 | Sunday 12 May 2024

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: از عصر روزچهارشنبه تا عصر روزجمعه هفته جاری نسبت به وقوع سامانه بارشی در این استان هشدار سطح زرد (آگاهی و در صورت نیاز اقدام) داده می‌شود.

به گزارش دیارجنوب ، "پیام مساعدی" اظهار کرد: در مدت یاد شده برای استان بوشهر و روی خلیج فارس بارش باران، گاهی رگبار باران و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی شده است.

وی بیان کرد: در این زمینه همچنین نسبت به احتمال لغزندگی جاده‌ها، احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، احتمال جاری‌شدن روان‌آب، وزش باد شدید موقتی و افزایش موقت ارتفاع موج در روز پنجشنبه هشدار داده می شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر افزود: در این زمینه انتظار است برای مراقبت از محصولات کشاورزی، احتیاط در توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در چرای دام در مسیل‌ها و مناطق مرتفع، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی، اجتناب از پارک خودرو در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره، اجتناب از ترددهای دریایی در روز پنجشنبه مورد توجه جدی قرار گیرد.

مساعدی ادامه داد: در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر کمی تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی، گاهی وزش باد و افزایش ابر و فردا در برخی نقاط با احتمال مه رقیق صبحگاهی پیش بینی می‎‌شود.

وی اظهار کرد: در مدت یاد شده جهت وزش باد در استان به طور غالب شمال غربی تا جنوب غربی و فردا در برخی ساعت‌ها متغیر، با سرعت ۸ تا ۲۸ گاهی تا ۳۴ کیلومتر در ساعت پیش بینی شده است.

مساعدی یادآورشد: در ۲۴ ساعت آینده ارتفاع موج دریا در سواحل استان ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتی‌متر پیش بینی می‌شود.

وی افزود: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول ۰۲:۳۳، مد اول دریا ۰۸:۱۸ ، جزردوم ساعت ۱۲:۵۲ و مد دوم ساعت ۱۹:۴۳ خواهد بود.

.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group