شنبه 22 ارديبهشت 1403 | Saturday 11 May 2024

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: صلاحیت ۱۵۳ داوطلب انتخابات مجلس در استان بوشهر تائید شد.

به گزارش دیارجنوب، اکبر پورات روز شنبه 20 آبان ماه در نشست با خبرنگاران با اشاره به آغاز فعالیت انتخابات از آذر ماه سال گذشته اظهار داشت: در این ماه علاوه بر آموزش دست‌اندرکاران انتخابات به اقشار مردم نیز از طریق فضای مجازی آموزش های لازم ارائه شد.
وی از تشکیل ستاد انتخابات خبر داد و بیان کرد: با تشکیل 5 جلسه، 66 طرح و برنامه به‌منظور تمهیدات لازم مصوب شد.
رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر 4 مولفه ابلاغی مقام معظم رهبری مشارکت، امنیت، رقابت و سلامت را مورد تأکید قرار داد و بیان کرد: برای نخستین‌بار 4 پژوهش دانشگاهی مربوط به انتخابات مجلس شورای اسلامی و ریاست جمهوری ادوار گذشته انجام و به وزارت کشور ارسال شد.

neshast poorat 1
پورات با اشاره به برگزاری همایش آموزشی ویژه مسئولان انتخابات استانداری‌ها و هیئت‌های نظارت سراسر کشور در جزیره خارگ گفت: روند آموزش‌ها ادامه خواهد داشت و در چند روز آینده همایش‌های مختلف منطقه‌ای در نقاط مختلف کشور برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه شبکه فیبر نوری در ستاد انتخابات و فرمانداری‌ها انجام شده افزود: 11 بخشداری که در شبکه فیبر نوری دچار مشکل بودند به 7 بخشداری رسیده که بر اساس انعقاد تفاهم‌نامه با مخابرات با تأمین اعتبارات لازم مشکلات این بخشداری‌ها برطرف می‌شود.
رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر با اشاره با انجام پیش ثبت‌نام 495 داوطلب در 4 حوزه انتخابیه استان بوشهر از اول تا 22 مرداد ماه خاطرنشان کرد: در مرحله نهایی 264 داوطلب در 4 حوزه انتخابیه استان بوشهر ثبت‌نام کردند.
پورات با بیان اینکه در حوزه انتخابیه بوشهر، گناوه و دیلم 93 نفر داوطلب ثبت‌نام کردند گفت: از 93 داوطلب 60 نفر تأیید 5 نفر عدم تأیید، 20 نفر عدم احراز صلاحیت شدند و 8 نفر هم انصراف داده‌اند.
وی تعداد داوطلبان حوزه انتخابیه دشتستان را 49 نفر اعلام و خاطرنشان کرد: از این تعداد 24 نفر تأیید، 6 نفر رد و 18 نفر عدم احراز صلاحیت شد و یک نفر هم انصراف داد.

neshast poorat 1
رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر به حوزه انتخابیه دشتی و تنگستان پرداخت و با اشاره به ثبت‌نام 52 داوطلب در این حوزه گفت: در این حوزه 33 نفر تأیید ، 9 نفر رد و 10 نفر هم عدم احراز صلاحیت شدند.
پورات از ثبت‌نام 70 داوطلب در حوزه انتخابیه کنگان، عسلویه، جم و دیر خبر داد و بیان کرد: در این حوزه ضمن تأیید 36 داوطلب 2 نفر عدم تأیید و 30 نفر هم عدم احراز صلاحیت شدند و 2 نفر هم انصراف دادند.
وی با اشاره به اینکه در مجموع 60 درصد از داوطلبان 4 حوزه انتخابیه استان بوشهر تأیید صلاحیت شدند تصریح کرد: از 264 داوطلب انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان بوشهر 153 نفر تأیید صلاحیت شدند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با اشاره به انتخابات مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: در این عرصه 4 نفر ثبت‌نام کرده‌اند که 2 نفر در قم و وزارت کشور و 2 نفر هم در فرمانداری بوشهر ثبت‌نام شده‌اند.

neshast poorat 1neshast poorat 1neshast poorat 1neshast poorat 1neshast poorat 1

/

استان بوشهر

Template Design:Dima Group