دوشنبه 31 ارديبهشت 1403 | Monday 20 May 2024

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر از کاهش ۱۰ درصدی میزان هدررفت آب در سطح شبکه‌های توزیع و خطوط انتقال آب استان خبر داد.

به گزارش دیارجنوب ، ابوالحسن عالی ظهر امروز در نشست بررسی طرح‌های آبرسانی استان بوشهر یکی از برنامه‌های مهم را نوسازی شبکه‌های فرسوده آبرسانی در شهرها و روستاها دانست و اظهار داشت: در این راستا طرح‌های نوسازی و اصلاح شبکه‌های آبرسانی در دستور کار قرار گرفته است.

وی از اصلاح، نوسازی و توسعه شبکه‌های آبرسانی شهرها و روستاهای این استان خبر داد و بیان کرد: در این راستا عملیات نوسازی و اصلاح خطوط انتقال آب استان بوشهر با رویکرد پایداری و جلوگیری از هدررفت آب شرب اجرا شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر طول شبکه توزیع آب استان را بیش از 6 هزار و 400 کیلومتر دانست و خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از هدر رفت آب باید سالانه به‌صورت میانگین 160 کیلومتر شبکه آبرسانی نوسازی شود.

عالی با بیان اینکه مدت زمان ترمیم شبکه توزیع و خطوط انتقال آب استان بوشهر کاهش یافته است اضافه کرد: اکنون میانگین زمان اعلام سامانه ارتباط مردمی و حوادث آب و فاضلاب به مدیران مربوطه تا رفع مشکل به 2.4 ساعت کاهش یافته است.

وی از کاهش 10 درصدی میزان هدررفت آب در سطح شبکه‌های توزیع و خطوط انتقال آب استان خبر داد و بیان کرد: میزان هدررفت آب در شبکه‌های توزیع و انتقال آب استان بوشهر از 40 به زیر 30 درصد کاهش یافته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر اضافه کرد: با کاهش هدررفت آب از شبکه‌های توزیع و خطوط انتقال میزان پایداری آب شرب تقویت می‌شود.

عالی افزود: در همین راستا از مشترکین آب استان بوشهر انتظار می‌رود با هدف کمک موثر به تداوم سیر نزولی هدررفت آب از شبکه آبرسانی هر گونه خرابی، فوری به سامانه تلفنی 122 ارتباط مردمی و حوادث آب و فاضلاب گزارش کنند.

.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group