جمعه 28 ارديبهشت 1403 | Friday 17 May 2024

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان بوشهر گفت: ۴۵۰ بهورز در خانه‌های بهداشت استان بوشهر فعالیت دارند.

به گزارش دیارجنوب ، قاسم برجوئی فرد صبح یکشنبه در مراسم بزرگداشت روز بهورز در شهرستان جم اظهار داشت: سلامت روان امروزه یکی از اولویت‌های جدی جامعه است و با شناسایی موارد مشکوک و بیمار، می‌توان از بروز معضلات جدی و جبران‌ناپذیر جلوگیری کرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان بوشهر تصریح کرد: با راه‌اندازی سیستم جامع بهداشت در سطح کشور و احداث خانه‌های بهداشت در روستاها، با تلاش و مجاهدت بهورزان، بیماری‌های واگیری که سالانه هزاران نفر را به کام مرگ می‌کشاند، کنترل و ریشه‌کن شد.

برجوئی فرد با بیان اینکه افزایش تخت‌های دیالیز زنگ خطر را در حوزه سلامت به صدا درآورده است افزود: توجه ویژه به بیماری‌های غیر واگیر نظیر دیابت، فشارخون، سرطان و … باید در اولویت حوزه بهداشت باشد و از هزینه‌های بالای درمان و مشکلات آن در آینده جلوگیری شود.

وی با تأکید بر اینکه مراقبت‌های دهان و دندان در کودکان می‌تواند از آسیب‌های جدی در آینده کم کند گفت: خانواده‌ها باید به سلامت دهان و دندان دانش آموزان اهتمام کنند و با مراقبت‌های سالانه نزد دندان‌پزشک، در آینده دندان‌های پوسیده نداشته باشند.

برجوئی فرد با بیان اینکه هزینه در بهداشت و پیشگیری، آینده‌نگری است گفت: سلامت روان امروزه یکی از اولویت‌های جدی جامعه است و با شناسایی موارد مشکوک و بیمار، می‌توان از بروز معضلات جدی و جبران‌ناپذیر جلوگیری کرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خاطرنشان کرد: به‌روزرسانی و آموزش‌های هدفمند بهورزان در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی است تا بهورزان با نیازمندی‌ها روز جامعه آشنا شوند.

برجوئی فرد با بیان اینکه بالغ‌بر ۴۵۰ بهورز در خانه‌های بهداشت استان بوشهر فعالیت می‌کنند افزود: توجه به معیشت و رفاه بهورزان در دستور کار معاونت بهداشت دانشگاه است ولی با توجه به برخی از محدودیت‌ها و شرایط موجود، نمی‌توان به همه آن‌ها جامعه عمل پوشاند.

.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group