چهارشنبه 26 ارديبهشت 1403 | Wednesday 15 May 2024

هفته ی گذشته نشست فرماندار شهرستان دشتستان با اهالی ورزش در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

اصغر شعبانی - به گزارش دیارجنوب ، نشستی که در آن از مجموع ۳۳ هیئت ورزشی [که قطعاً خیلی از هیئت ها فعال نیستند] و به علت مشکلات فراوان از جمله مسائل مالی و عدم توجه مسئولان امر و نابود شدن زیرساخت های ورزشی و راغب نبودن ورزشکاران برای فعالیت های ورزشی و خداحافظی آنها با ورزش ! ، تنها ۲۰ هیئت حضور داشتند و تعداد بیشماری از رؤسای هیئت ها نیز غائب بودند!! و دبیر یا نمایندگان خود را به جلسه فرستاده بودند.

عده ای ورزشکار رشته های مختلف ورزشی نیز در جلسه حضور داشتند آنها نشسته بودند تا در پایانِ جلسه با لوح و هدایایی که نه توسط فرمانداری و اداره ورزش و جوانان بلکه با هماهنگی و هزینه خودِ مسئولان هیئت ها آماده شده بود!!! مورد تقدیر قرار گیرند . اینکه ورزشکاری به جلسه دعوت و با لوح و هدایای مسئول هیئت تجلیل شود و فقط قرار باشد با مسئولان حاضر عکسی به یادگار بگیرد جالب به نظر می رسید !! البته یوسف اطمینان رئیس هیئت ورزشهای همگانی دشتستان در خلال صحبت های خود به این موضوع مهم اشاره کرد و انتقاد نمود . نقدی که در پایان، توسط ورزشی های حاضر در جلسه مورد تأیید قرار گرفت.

nashast varzesh benafi 1

بیشتر مباحث مطرح شده به مسائل و مشکلات مالی برمی گشت و دغدغه ی آنها عدم رفع موانع موجود بود و اما اشاره ای خواهم داشت به اظهارات فرماندار شهرستان ...

فرماندار دشتستان زمان بیشتری از صحبت های خود را به مشکلات حوزه زیرساخت در ورزش اختصاص داد و توضیحات مفصلی در این زمینه داشت.

وی اضافه کرد: علی رغم اینکه گفته می شود وضع ورزش ما خوب نیست اما اینگونه نیست و وضع ورزش ما خوب است!! در کمیته ی برنامه ریزی تصمیماتی برای رفع تعمیر و تجهیز اماکن ورزشی گرفته شده است.

nashast varzesh benafi 1

بنافی در ادمه ابراز داشت : یکی از بخش های اولویت دار ما در کنار موضوع راه ، کشاورزی و بهداشت ، بحث ورزش است . برای فرماندار هیئت داری ممنوع است ! قانونگذار اجازه نمی دهد که فرماندار، مثلاً برای اعزام های ورزشکاران ، ایاب و ذهاب آنها و ... از هزینه های دولتی استفاده کند !! قانون می گوید ارزش افزوده ای که از محل امور مالیاتی اخذ و در اختیار دهیاری و شهرداری ها قرار می گیرد (در بودجه فرهنگی ، ورزشی و یا بلاعوض) می تواند در شوراها تخصیص پیدا کند.

فرماندار دشتستان گفت: دوستان اشاره نمودند که این اعتبارات متوازن و عادلانه تقسیم نمی شود و برای حل این موضوع با محوریت معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری جلسه ای با شهردار ، رئیس شورای شهر و رئیس اداره ورزش و جوانان برگزار ، ساز و کاری مناسب تعریف و تصمیم گیری خواهد شد.

بنافی در خصوص تعهدات اجتماعی نیز بیان داشت : ما معادن را در سطح شهرستان داریم که پاسخگوی هیچکس نیستند !!! اشاره کردند که شرایط خوب نیست.

nashast varzesh benafi 1

وی تصریح کرد: من وضعیت ورزش را سیاه نمی بینم ، سفید هم نمی بینم، خاکستری می بینم !! خودِ هیئت نیز باید مبتکر باشد !! خلاقیت داشته باشد !! ما نیز باید کمک بکنیم ، هر چقدر توان و ظرفیت داشته باشیم باید همه را بکار ببندیم تا ورزش ارتقا پیدا کند . یکی حوزه زیرساخت که ما می توانیم کمک بکنیم . البته دعا بکنید!!! که تخصیص ها بیاید. یعنی دولت اعتباری که گذاشته را نقد کند. دوم در بحث اشتغال دور هم جمع شوید . مدل های جدیدی را ارائه کنید . سوم در بحث مسکن می توانید روی دولت حساب باز کنید و همچنین بحث بیمه.

اگر چه فرماندار دشتستان وضعیت کنونی ورزش دشتستان را سیاه و تاریک نمی بیند و به قول ایشان در وضعیت خاکستری قرار داریم اما حضرت آیت الله صفایی بوشهری نماینده محترم ولی فقیه در استان بوشهر نظر دیگری دارد.

nashast varzesh benafi 1

وی در دیدار هفته ی گذشته ی خود با مدیرکل ورزش و جوانان استان بوشهر و کارکنان این دستگاه دولتی گفته بود : اکنون با پدیده‌ای به نام احتضار ورزش استان مواجه هستیم و ورزش استان گویی به‌کما رفته، حتی ورزش‌هایی که در سطح ملی صاحب مقام بودند نیز در حال حاضر دچار مشکل شده اند و دلخوشی جوانان هم که با ورزش بود از بین رفته است. امروز از ورزشگاه‌های [استان] بوشهر صدای نشاط مردم بیرون نمی‌آید و جوانی که نشاط نداشته باشد دچار افسرگی خواهد شد و به سمت امور دیگری گرایش پیدا می‌کند، پس باید ورزش استان به جایگاهی برسد که مردم دلخوش به ورزش و ورزشگاه‌ها باشند.

اظهارات نماینده ی ولی فقیه در استان همه چیز را روشن و نمایان کرد شاید پیشنهادات فرماندار دشتستان اعم از دعا کردن برای صدور تخصیص های دولتی برای ورزش ، مبتکر بودن هیئت ها و ارائه مدل های جدید اشتغال تا حدودی تاثیرگذار باشد اما در واقع مثل مسکّن می ماند و مقطعی است هیئت های ورزشی در تمام استان های کشور از حمایت دولت برخوردارند.

اینکه یک ورزشکار، یک فرد ورزشی و یا یک فعال حوزه ی ورزش مطالبه به حقی داشته باشد را نباید جور دیگری برداشت نمود .

حتی استان‌های بدون معادن و مراکز صنعتی و ...‌ نیز در رشته های مختلف ورزشی از بودجه های دولتی استفاده می کنند . قانون وجود دارد . اما راه های رسیدن کمک به ورزش نیز وجود دارد . ورزشی ها نمی خواهند غیرقانونی عمل شود اما ده ها راه و راهکار برای کمک به هیئت ها و ورزشکاران هست . می بایست تحقیق نمود و از نظرات کارشناسان این بخش استفاده کرد . وقتی یک استان صدها ورزشکار خود را از طریق بودجه دولتی حمایت می کند ما نیز می توانیم . قانون برای همه یکسان است اما شرایط در اینجا برای ورزشکاران، نسبت به استانهای دیگر کشور متفاوت است ! اگر قرار است با دعا کردن بودجه های دولتی تخصیص پیدا کند که ورزشی ها آماده اند . اما قطعاً رایزنی توسط مسئولان ارشد شهرستان و استان با پایتخت کشور و تعامل با متولیان دولت و تلاش در جذب اعتبارات می تواند گام نخست برای کمک به ورزش باشد .

.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group