سه شنبه 1 خرداد 1403 | Tuesday 21 May 2024

استاندار بوشهر با اشاره به اینکه سد دالکی ۵۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد گفت: آبگیری این سد در سال آینده انجام می شود.

به گزارش دیارجنوب، احمد محمدی‌زاده عصر پنج شنبه در اردو راهیان پیشرفت در بازدید از سد دالکی اظهار داشت: یادگاران دفاع مقدس افتخارات زیادی برای کشور آفریده‌اند و امروز امنیت جامعه حاصل تلاش‌های این قشر است که نباید فراموش شوند.
استاندار بوشهر با بیان اینکه اسلام روز به روز در اروپا در حال توسعه است، گفت: دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی مشترک هستند و به دنبال محدود کردن و جلوگیری از توسعه و نفوذ اسلام و انقلاب اسلامی است اما مردم اروپا حضور اسلام را لمس می‌کنند.

saddalak1
محمدی زاده با بیان اینکه مردم فلسطین در عملیات طوفان الاقصی ضربه سنگینی به اسرائیل زدند، عنوان کرد: رفتار وحشیانه صهیونیست‌ها از روی استیصال است.
وی تصریح کرد: امام (ره) و رهبر معظم انقلاب، انقلاب اسلامی را در مسیر الهی قرار داده‌اند.
استاندار بوشهر افزود: مهندسان از سربازان جنگ اقتصادی هستند و دشمن در حال تلاش است که بگوید انقلاب اسلامی ناکارآمد است اما مهندسین ایرانی در کوه‌ها و جاده‌ها در شرایط تحریم در حال پیشبرد فعالیت‌های عمرانی هستند.
محمدی زاده با بیان اینکه پروژه سد دالکی با توجه به ویژگی‌هایش در کشور خاص است، ادامه داد: این سد با حجم مخزنی ۲۷۰ میلیون مترمکعب و حجم قابل برنامه‌ریزی ۴۳۵ میلیون مترمکعب در سال بر روی رودخانه دالکی در حال ساخت است.
وی تأمین آب مورد نیاز ۱۲ هزار و ۷۵۰ هکتار از اراضی نخیلات شهرستان دشتستان و تأمین بخشی حقابه تالاب حله و تکمیل شبکه‌های آبیاری را از جمله اهداف این پروژه برشمرد.

saddalak1
استاندار با بیان اینکه سد دالکی در حال حاضر ۵۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اضافه کرد: این پروژه در انتهای سال آینده به مرحله آبگیری خواهد رسید که برای مرحله آبگیری یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان نقدینگی نیازمند است و بهره‌برداری کامل از پروژه نیز نیازمند ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان نقدینگی نیازمند است.
محمدی زاده خاطر نشان کرد: خاکبرداری سرریز شماره یک سد به اتمام رسیده است و سرریز شماره دو نیز روند مطلوبی دارد.
استاندار بوشهر گفت: ۴۸۰ نفر نیروی انسانی به همراه ۱۸۰ دستگاه ماشین آلات در این پروژه در حال فعالیت است./ مهر

استان بوشهر

Template Design:Dima Group