جمعه 28 ارديبهشت 1403 | Friday 17 May 2024

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر گفت: برای نخستین بار پس از پایان لایروبی رودخانه حله و تکمیل سازه تقسیم کننده آب شاخه شمالی بندبصری، آب سد رییسعلی دلواری برای آبیاری زمین‌های این منطقه رهاسازی شد.

به گزارش دیارجنوب ، علی محمدی در نشست با رئیس سازمان بسیج سازندگی استان که به‌منظور هماهنگی رهاسازی آب سد رییسعلی دلواری برگزار شد، بیان کرد: رودخانه و تالاب حله یکی از مناطق مهم در حوزه زیست انسانی و طبیعی است و صیانت از آن یک وظیفه مشترک میان همه دستگاه‌های مرتبط است.

وی افزود: تامین حداکثر ظرفیت ممکن آب برای بهره‌برداری‌های زیست محیطی و کشاورزی یکی از تعهدات مهم شرکت آب منطقه‌ای است و باوجود خشکسالی‌های اخیر، نهایت تلاش خود را از طریق روش‌های سازه‌ای و غیرسازه‌ای برای عمل به این تعهد به کار بسته‌ایم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر با اشاره به آخرین پیشرفت طرح جامع ساماندهی زهکش‌ها، رودخانه حله و سازه تقسیم کننده آب بند بصری گفت: در سال جاری و با توجه به نیاز‌های منطقه طرحی جامع با هدف بهبود فرآیند آبیاری و تامین حداکثری آب پایین دست آغاز شد.

وی با اشاره به اجزای این طرح گفت: لایروبی ۵۹ کیلومتر از زهکش‌های شبکه‌های آبیاری و زهکشی دشتستان، لایروبی شاخه شمالی و جنوبی رودخانه حله، ساماندهی و بهسازی سازه تقسیم کننده آب بند بصری و لایروبی تالاب حله مجموعه‌ای از اقدامات اجرا شده یا در حال اجرای این طرح است.

محمدی عنوان کرد: در زمان حاضر سازه تقسیم کننده آب شاخه شمالی به صورت ۱۰۰ درصد تکمیل شده است و عملیات اجرایی سازه تقسیم کننده شاخه جنوبی نیز در حال اجرا است و امیدواریم تا پیش از نخستین بارندگی، عملیات بتنی این سازه نیز تکمیل شود.

وی این طرح را یک اقدام جهادی و میان بخشی نامید و اظهار کرد: عملیات لایروبی شاخه جنوبی از سوی شرکت آب منطقه‌ای بوشهر و لایروبی تالاب از سوی سازمان حفاظت محیط زیست انجام شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر ادامه داد: لایروبی شاخه شمالی رودخانه نیز به طول ۶۵ کیلومتر از سوی سازمان بسیج سازندگی استان بوشهر تکمیل شده است و در زمان حاضر زیرساخت‌های لازم برای تحویل آب به کشاورزان و باغداران این منطقه آماده است.

وی گفت: رهاسازی آب از سد رییسعلی دلواری برای حقابه‌بران حاشیه رودخانه حله آغاز شده است و امیدواریم نتیجه این اقدامات دریافت حجمی راضی کننده آب از سوی بهره‌برداران باشد.

.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group