دوشنبه 31 ارديبهشت 1403 | Monday 20 May 2024

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان در شورای اداری شهرستان گفت: شهر برازجان به عنوان پایلوت طرح ملی سلامت خانواده(پزشکی خانواده و نظام ارجاع) در استان بوشهر انتخاب شده است.

به گزارش دیارجنوب ، ماریا خویشدوست با اشاره به مزایای این طرح افزود: 10 پایگاه سلامت تا ابتدای سال 1402 در برازجان وجود داشت که برای اجرای طرح سلامت خانواده به 17 پایگاه رسیده ایم و برای اجرای موفقیت آمیز این طرح باید 41 پایگاه در تمام محلات شهر برازجان ایجاد کنیم تا همه مردم به پایگاه های بهداشتی دسترسی داشته باشند.

خویشدوست در ادامه گفت: تا پیش از اجرای این طرح تعداد نیروهای انسانی واحدهای ارائه دهنده خدمت شهر برازجان شامل 3 پزشک، 15 مراقب سلامت و 14 ماما بود که با اجرای این طرح به 4 پزشک، 26 مراقب سلامت و 17 ماما رسیده است و در آینده به 41 پزشک، 41 مراقب سلامت و 41 ماما می رسیم.

edari 7 dsht 1

وی افزود: تا پیش از اجرای این طرح، تعداد جمعیت ثبت نام شده در سامانه سیب(سامانه یکپارچه بهداشت) 119 هزار نفر بوده و که پس از اجرای این طرح و در مدت یک ماه این تعداد به 125 هزار نفر رسیده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان دشتستان با اشاره به فعالسازی سیستم نظام ارجاع کلینیک ولایت تشریح کرد: از دیگر مزایای این طرح کاهش خدمات تخصصی و بیمارستانی است، مثلا اگر فردی دچار بیماری دیابت باشد و به پزشک مراکز خدمات جامع سلامت مراجعه و سپس به کلینیک ولایت مراجعه کند هزینه درمان او توسط پزشک متخصص رایگان می باشد.

خویشدوست در ادامه گفت: برای اینکه مردم بتوانند از مزایای طرح سلامت خانواده بهره مند شوند باید در پایگاه های بهداشت پرونده الکترونیک سلامت داشته باشند.

 

 

خبرمرتبط :

اجرای طرح سلامت خانواده در ۱۷ پایگاه شهر برازجان+ تصاویر اختصاصی

.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group