يكشنبه 23 ارديبهشت 1403 | Sunday 12 May 2024

فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات استان بوشهر از توقیف سه فروند قایق بدون هویت به علت صید غیرمجاز در آب‌های استان بوشهر خبر داد.

به گزارش دیارجنوب ، سرهنگ عبدالکریم غلامی اظهار داشت: در راستای مبارزه با صید غیر مجاز و رضایتمندی جامعه صیادان قانونمند، عوامل این یگان در گشت دریایی سه فروند قایق بدون هویت را به علت انجام صید ممنوعه «ترال» و «پرساین» متوقف کردند.

وی ادامه داد: چهار جفت تخته صید ترال قایق، پنج رشته تور ترال میگو قایق، ۲ حلقه طناب و ۲ عدد دیرک ترال از ۲ شناور ترالر کشف و ضبط شد.

فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان استان بوشهر در رابطه با توقیف یک شناور پرساینر بیان کرد: روز گذشته، گشت یگان حفاظت منابع آبزیان یک قایق را به دلیل صید به روش ممنوعه پرساین در جنوب استان توقیف و یک طاقه تور پرساین از شناور متخلف کشف شد.

وی اضافه کرد: روش صید پرساین همانند روش ترال کف از روش‌های ممنوعه صید است. این روش صید بر اساس اعلام شیلات استان فقط برای ۱۴ قایق صیادی و آن هم در بازه زمانی اعلامی از سوی شیلات استان و تنها برای صید گونه ساردین قابل استفاده است که در حال حاضر با توجه به اینکه هنوز فصل صید ساردین برای این چهارده شناور آزاد نشده است، استفاده از این روش برای این شناورها نیز ممنوع است.

سرهنگ غلامی همچنین از تشکیل پرونده برای این شناورهای متخلف و ارجاع به مراجع قضائی خبر داد.

فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان استان بوشهر تأکید کرد: این یگان در راستای وظیفه ذاتی خود هیچ‌گونه کوتاهی و مماشاتی را انجام نخواهد داد و به جد و قاطعانه با متخلفین صیادی برخورد خواهد نمود./مهر

.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group