شنبه 29 ارديبهشت 1403 | Saturday 18 May 2024

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: از محل اعتبارات سفر دوم رئیس جمهور به این استان 535 میلیارد تومان اعتبار به پروژه‌های آب و فاضلاب این استان اختصاص یافت.

به گزارش دیارجنوب ، ابوالحسن عالی در تشریح این خبر اظهار داشت: به پروژه احداث مخزن، خط انتقال آب و تکمیل بند ذخیره‌ای ارغون به شهر کلمه 100 میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است که از این میزان 90 میلیارد تومان از محل آبرسانی اضطراری وزارت نیرو و مبلغ 10 میلیارد تومان توسط استان در سال‌های 1402 و 1403 تامین خواهد شد.

وی بیان کرد: دومین پروژه اعتبار گرفته از سفر طرخ تکمیل مجتمع آبرسانی روستایی نوار ساحلی در شهرستان‎‌های دشتی و تنگستان است که با این طرح 80 میلیارد تومان اختصاص یافته است.

عالی ادامه داد: از این میزان 70 میلیارد تومان از محل اعتبارات طرح‌ مجتمع‌های روستایی وزارت نیرو و 10 میلیارد تومان از محل منابع استانی تامین می‎شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر تصریح کرد: به پروژه احداث و تکمیل ایستگاه پمپاژ و خط انتقال و شبکه جمع آوری فاضلاب شهر بوشهر نیز 100 میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته که این اعتبار ظرف مدت 2 سال توسط سازمان برنامه و بودجه کشور تامین می‌شود.

عالی ادامه داد: برای احداث و تکمیل ایستگاه پمپاژ، خط انتقال و شبکه جمع آوری فاضلاب شهر دیلم نیز 30 میلیارد تومان اعتیار اختصاص یافته که از این میزان 25 میلیارد تومان توسط سازمان برنامه و بودجه کشور و مابقی آن توسط وزارت نیرو تامین می شود.

وی افزود: اختصاص مبلغ 90 میلیارد تومان برای تکمیل مخازن ذخیره خطوط انتقال آب شهرستان های دیلم، دشتستان، دیر، کنگان و عسلویه و 30 میلیارد تومان برای تکمیل خطوط انتقال و آبرسانی شهر بوشهر از دیگر دستاوردهای سفر دوم رئیس جمهور دولت سیزدهم به استان بوشهر است.
عالی ادامه داد: اختصاص پنج میلیارد تومان اعتبار برای بهسازی چشمه و احداث مخزن آب شرب روستای بن بید و 100 میلیارد تومان اعتبار برای خط انتقال، شبکه توزیع و مخزن تامین آب شرب روستاهای محروم و عشایر مجتمع طسوج از جمله اعتباراتی است که از محل سفر دوم رئیس جمهور به پروژه های آبرسانی این مناطق اختصاص پیدا کرده است.

.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group