يكشنبه 23 ارديبهشت 1403 | Sunday 12 May 2024

فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات استان بوشهر از توقیف شناورهای صیادی متخلف و بدون هویت در آب‌های ساحلی این استان خبر داد و گفت: دو فروند قایق موتوری بدون مجوز به‌دلیل انجام صید ممنوعه ترال و صید و صیادی بدون کسب مجوز شیلات متوقف شد.

به گزارش دیارجنوب ، سرهنگ عبدالکریم غلامی در گفت‌وگو با تسنیم ، یکی از عوامل مهم خسارت به زیستگاه آبزیان در خلیج‌فارس را صید ترال یک کف‌روب دانست و اظهار داشت: این روش صید زیستگاه و ذخایر آبزیان تخریب و نابود می‌کند از این نظر صید ترال در سال در مدت معینی برای صید میگو دریایی با مجوز شیلات تنها برای شناورهای صیادی امکان‌پذیر است.

وی با تاکید بر برخورد با صید غیرمجاز در خلیج‌فارس محدوده استان بوشهر بیان کرد: صید غیرمجاز در خلیج‌فارس استان بوشهر تحت تعقیب قرار می‌گیرد و با متخلفان به‌شدت برخورد می‌شود.

فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات استان بوشهر از توقیف 2 شناور بدون مجوز در آبهای ساحلی استان خبر داد و خاطرنشان کرد: در راستای تشدید اقدامات کنترلی و نظارتی، عوامل این یگان در گشت دریایی 2 فروند قایق موتوری بدون مجوز را به‌دلیل انجام صید ممنوعه ترال و صید و صیادی بدون کسب مجوز شیلات متوقف کردند.

سرهنگ غلامی ادامه داد: 2 جفت تخته صید ترال قایق ، 2 رشته تور ترال میگو قایق ، 4 حلقه طناب و مقدار 18 کیلوگرم میگو از این 2 شناور توقیفی کشف شد.

وی تصریح کرد: در این راستا برای این شناورهای متخلف، پرونده تشکیل و برای برخورد و سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی استان بوشهر ارجاع شد و در حال رسیدگی و اقدام لازم است.

سرهنگ غلامی افزود: حفاظت از منابع آبزی امری بسیار مهم و حیاتی و میراث آیندگان است که باید در حفظ و صیانت از آن به جد تلاش کرد.

.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group