شنبه 22 ارديبهشت 1403 | Saturday 11 May 2024

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر افزایش ۹ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بنادر استان را مورد اشاره قرار داد و گفت: در نیمه نخست امسال صادرات از بنادر استان بوشهر ۱۸.۳ درصد افزایش یافت.

به گزارش دیارجنوب به نقل از تسنیم ، محمد شکیبی‌نسب صبح امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با بیان اینکه این استان دارای 11 بندر تجاری در نقاط ساحلی است اظهار داشت: خدمات بندری به فعالان اقتصادی و خدماتی در نقاط مختلف بندری استان بوشهر به‌صورت شبانه‌روزی ارائه می‌شود.

وی توسعه زیرساخت‌های بندری را در اولویت برنامه‌ها دانست و بیان کرد: در این راستا طرح توسعه بندر گناوه با سرمایه‌گذاری 1600 میلیارد تومان در سفر دوم رئیس جمهور به بوشهر آغاز شد که با تکمیل آن تحول مهمی در عرصه پهلوگیری شناور، تخلیه و بارگیری کالا ایجاد می‌شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر توسعه زیرساخت‌های بندری در حوزه گردشگری را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: امسال طرح و پایانه مسافری بندر بوشهر تکمیل و افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به تخلیه و بارگیری 32 میلیون 705 تن کالا نفتی و غیرنفتی در بنادر استان بوشهر و افزایش 9 درصدی نسبت به سال قبل افزود: در نیمه نخست امسال 5.4 میلیون تن کالای غیرنفتی در بنادر استان بوشهر تخلیه و بارگیری شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 13.5 درصد افزایش یافته است.

شکیبی نسب با بیان اینکه در 6 ماه نخست امسال 27 میلیون تن کالا نفتی در بنادر استان بوشهر تخلیه و بارگیری شده است، گفت: میزان تخلیه و بارگیری کالا نفتی در مدت یاد شده نسبت به مدت مشابه سال قبل 7.6 درصد افزایش یافته است

وی، از صادرات 16 میلیون تن کالا از بنادر استان بوشهر خبر داد و تصریح کرد: در شش ماه نخست امسال 16 میلیون تن کالا از بنادر استان بوشهر صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 18.3 درصد افزایش یافته است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از افزایش 10 درصدی کالاهای وارداتی در نیمه نخست امسال خبر داد و خاطرنشان کرد: در این مدت 483 هزار تن کالا از طریق بنادر استان بوشهر تخلیه شده که در مقایسه با سال قبل 10 درصد افزایش یافته است.

.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group