سه شنبه 1 خرداد 1403 | Tuesday 21 May 2024

رئیس هیئت مرکزی بازرسی انتخابات کشور صادق بوستانی را به عنوان رئیس هیئت بازرسی انتخابات استان بوشهر منصوب کرد.

به گزارش دیارجنوب به نقل از تسنیم ، در حکمی از سوی رئیس هیئت مرکزی بازرسی انتخابات کشور، صادق بوستانی مدیرکل مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقى استانداری بوشهر به عنوان رئیس هیئت بازرسی استان بوشهر بر انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری منصوب شد.

هیئت‌های بازرسی شهرستان‌های استان بوشهر نیز پس از ابلاغ دستورالعمل تشکیل خواهد شد.

برپایه این گزارش هیئت‌های نظارت بر انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در شهرستان‌های استان بوشهر منصوب شدند.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان بوشهر اظهار داشت: در اجرا بخشی از قانون انتخابات مجلس، هیئت نظارت استان پس از طی فرآیندهای قانونی، اعضای هیئت نظارت در 10 شهرستان استان تعیین و احکام آنان صادر شد.

خلیل رضایی با اشاره به روند شکل‌گیری هیئت‌های نظارت بخش‌های مستقل افزود؛ براساس قانون جدید و ابلاغ هیئت مرکزی نظارت شورای نگهبان، به نسبت شعب اخذ رای در بخش‌ها یک یا دو نفر نماینده هیئت نظارت در بخش‌ها پس از پیشنهاد شهرستان و بررسی و تایید هیئت استان، احکام آنان صادر می‌شود.

رئیس دفتر نظارت شورای نگهبان در استان بوشهر ضمن تاکید بر نظارت قانونمند، جامع و موثر بر روند انتخابات توسط هیئت‌های نظارت، تنها نهاد ناظر بر انتخابات را شورای نگهبان و هیئت‌های منتسب دانست و افزود: اصل 99 قانون اساسی صرفاً شورای نگهبان را نهاد و دستگاه ناظر بر انتخابات مشخص کرده، این نظارت استصوابی و در همه مراحل و فرآیندهای انتخابات صورت می‌گیرد.

.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group